هویت بصری برند

5 نکته کلیدی در ایجاد هویت بصری برند

اگر می خواهید تاثیر ماندگاری بر روی مخاطب مورد نظرتان بگذارید، اتخاذ تصمیمات درست در خصوص هویت بصری برند بسیار مهم و حیاتی است. در ادامه پنج نکته در این خصوص بیان می کنیم که حتما باید آنها را درنظر داشته باشید:

1.انتخاب اسم مناسب برای برند:

اگرچه نام گذاری مناسب از نظر فنی جزئی از فرآیند طراحی هویت بصری برند محسوب نمی شود، اما اسم برند همچنان به عنوان یک عنصر بصری در نظر گرفته می شود. اسم برند فقط نباید از نظر تلفظ صحیح و آسان باشد بلکه باید دید درستی از آن برند به مصرف کننده بدهد. حتی اگر تیم طراحی گرافیک قدرتمندی هم داشته باشید با انتخاب یک اسم ضعیف برای برند خود ممکن است فرصت بوجود آوردن یک هویت بصری مناسب برای برند خود را از دست بدهید.

2.ایجاد یک سبک بصری سازگار و پایدار:

تمام عنصرهای برند باید به طور سراسری از یک سبک بصری سازگار و یکپارچه پیروی کنند. برای مثال اگر سبکی برای طراحی هویت بصری برند درنظر گرفته شده که بسیار جذاب و کاربرپسند است، پس باید این سبک را به تمام عناصر بصری اعمال کنیم.

برای کمپین های تبلیغاتی می توان در برخی موارد استثنا قائل شد، اما هویت برند باید همواره یکسان باشد. به همین دلیل سبک بصری را همواره باید در یک راستا بطور سازگار و پایدار حفظ کنیم.

3.ایجاد یک لوگوی مناسب:

لوگو یک تصویر نمادین از برند است. لوگوها می توانند به سرعت در مورد کسب و کار شما، ماموریت و خدماتی که شما ارائه می دهید به کاربران اطلاعات مفیدی بدهند. یک شرکت بدون داشتن لوگو هیچ شانسی برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان موردنظر خود ندارد.

لوگو مهم ترین و ارزشمندترین عنصر در هویت بصری برند شماست. بنابراین در هنگام اختصاص بودجه برای برند و استخدام کارمندان جدید، این نکته را در ذهن خود داشته باشید.

4.توجه به رنگ:

رنگ ها می توانند نقش مناسبی در تمایز برند و شناسایی هویت آن برای کاربران ایفا کنند. رنگ ها احساسات ما را تحت تاثیر قرار می دهند و به ما در تشخیص برندهای رقابتی کمک می کنند.

با دانستن این مطالب، لازم است که پیش از تصمیم گیری برای انتخاب یک رنگ سازمانی مناسب برای هر برند تحقیقات قابل توجهی صورت بگیرد.

5.انتخاب تایپوگرافی مناسب:

تایپوگرافی مربوط به سبک و ظاهر فونت هایی است که به عنوان بخشی از هویت بصری برند شما مورد استفاده قرار می گیرند. انتخاب تایپوگرافی مناسب می تواند تاثیر قابل توجهی بر تصمیم گیری های مصرف کنندگان در خرید از شما داشته باشد. همچنین پیام برند شما را به شکل بهتری در میان کاربران گسترش می دهد.

انتخاب فونت مناسب می تواند پیام های موردنظر شما را تحت تاثیر قرار دهد و این باید با کلیت هویت بصری برند شما مطابقت داشته باشد. از طرف دیگر انتخاب فونت نامناسب می تواند فاجعه بار باشد. به عنوان مثال انتخاب فونت معروف Comic Sans در ایجاد هویت بصری برند اصلا مناسب نخواهد بود