طراحی لوگو

نکات کلیدی که باید در طراحی لوگو رعایت کنید

یکی از تصورات نادرست در زمینه طراحی این است که می توان بسیار سریع و بی دردسر کار طراحی لوگو را انجام داد. یک لوگو چیزی بیش از فقط چند رنگ، فونت های عجیب و غریب و افکت های گرافیکی است. لوگو مهمترین بخش ضروری برای ایجاد هویت بصری هر برند می باشد.

طراحی لوگو نیاز به تفکر موثر، کار گروهی خلاقانه و برنامه ریزی روش انجام کار دارد. پس طراحی لوگو چگونه باید انجام شود که براحتی در ذهن مخاطبان ماندگار شود؟

در ادامه نکاتی را بیان می کنیم که به شما کمک می کند طراحی لوگوی خود را سریعتر و به شکل مطلوب تری انجام دهید.

ایده گرفتن از راههای مختلف

هر طرحی که مشاهده آن شما را به وجد می آورد، احتمالا می تواند سبب خوشحالی سایر افراد نیز شود و این نکته مهمی در طراحی لوگو محسوب می شود.

شما با کمی جستجو در اینترنت می توانید طرح های اولیه زیادی را برای لوگوی خود پیدا کنید و در طراحی لوگوی خود از آنها استفاده نمایید. سایت هایی همچون Dribbble و Pinterest محل مناسبی برای یافتن ایده های مختلف در زمینه طراحی لوگو هستند.

داشتن اطلاعات کافی در مورد انواع لوگوها

یک برند کارآمد دارای هویت بصری جذابی می باشد و پیام خود را به خوبی به مخاطب انتقال می دهد. استفاده از طراحی های پیچیده و عجیب می تواند سبب جلب توجه بیشتر مخاطبان بشود.

از خلاقیت خود استفاده کنید

هر طراح خلاقیت های خاص خود را دارد و هیچ دو طراحی مانند یکدیگر فکر نمی کنند. با این وجود طراحان مختلف باید بتوانند برای یک برند لوگوهای مناسبی طراحی کنند تا به وسیله آنها بتوانند برند را به خوبی به مخاطبان معرفی نمایند. لذا با بکارگیری خلاقیت خود می توانید طرح های متنوعی ایجاد نمایید.

تعیین قیمت مناسب برای لوگو

طراحی لوگو چقدر هزینه بردار خواهد بود؟ مسلما طراحی لوگو نیز قیمت و تعرفه خاص خودش را دارد. برای قیمت گذاری طراحی لوگو باید مواردی همچون تعداد طرح های اولیه ارائه شده به مشتری، تعداد تغییرات اعمال شده در طرح مورد نظر مشتری، میزان تحقیقات صورت گرفته در خصوص برند توسط طراح و غیره لحاظ شوند.

مخاطب خود را بشناسید

طراحی لوگو باید به گونه ای صورت بگیرد که بتواند یک زنجیره ارتباطی بین مشتریان و صاحبان کسب و کار ایجاد نماید. لذا شما باید به عنوان طراح درک بهتری از خواسته های مشتریان داشته باشید تا لوگویی که طراحی می کنید بتواند مخاطبان مربوط به آن کسب و کار خاص را به خود جذب کند و واکنش مثبتی از جانب آنها در پی داشته باشد.

تحقیقات کافی در مورد برند

پیش از انجام فرآیند طراحی لوگو برای هر برند، باید زمانی را صرف جمع آوری اطلاعات در خصوص این برند نمایید و در خصوص موارد زیر اطلاعات کسب کنید:

  • کسب و کار مربوط به این برند دقیقا چیست؟
  • چه کاری انجام می دهد؟
  • چگونه فعالیت می کند؟
  • بازار هدف آن شامل چه افراد و مکان هایی می گردد؟
  • اهداف آتی این برند چه خواهد بود؟

با در اختیار داشتن اطلاعات فوق، قطعا می توانید طراحی لوگو را به شکلی هدفمندتر انجام دهید.