بازاریابی ایمیلی

10 کاری که باید در سال 2018 در بازاریابی ایمیلی انجام داد

بازاریابی ایمیلی یک ابزار قدرتمند به منظور تشویق مخاطبان شما برای تعامل با محتوا می باشد. برخلاف تصورها بازاریابی ایمیلی همچنان در حال افزایش است. سرویس جیمیل در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر در سرتاسر دنیا دارد و پیش بینی می شود این رقم تا سال 2020 به سه میلیارد نفر برسد.

با دانستن این موضوع مسلما متوجه شده اید که بازاریابی ایمیلی از بین نرفته است، اما شیوه انجام آن سخت تر شده است. از آنجایی که تا شروع سال 2018 مدت زمان زیادی باقی نمانده است، بهتر است با مواردی که لازم است در سال نوی میلادی در بازاریابی ایمیلی خود لحاظ کنید آشنا شوید تا بتوانید این کار را به شکلی موثرتر انجام دهید.

چگونه بازاریابی ایمیلی خود را در سال 2018 بهبود بدهید؟

ارسال ایمیل به افرادی که به شما و کارتان علاقمندند

اگر لیستی از ایمیل با نرخ فعالیت کم در اختیار دارید، از ارسال ایمیل به آنها خودداری کنید. شما با ارسال ایمیل به این افراد که علاقه خاصی به شما ندارند، عملا اعتبار دامنه سایت خود را پایین می آورید و شانس تعامل با سایر افرادی که می توانند مشتریان بالقوه شما باشند را از دست می دهید.

هدف گذاری برای هر ایمیل پیش از ارسال آن

در بازاریابی ایمیلی اگر برای ایمیل هایی که ارسال می کنید هدفی مشخص نکنید، آنگاه دریافت کنندگان این ایمیل ها نیز متوجه هدف این ایمیل ها نخواهند شد. اگر یکبار برای ایمیل های ارسالی خود هدف گذاری کنید، احتمال موفقیت شما در جذب مخاطبان این ایمیل ها بالاتر خواهد رفت.

اهداف شما ممکن است مواردی همچون دریافت اطلاعات کاربر برای نمایش یک محتوای خصوصی به او یا یک پیشنهاد خرید ویژه از سایت شما باشد.

شخصی سازی و تست ایمیل ها

شخصی سازی ایمیل بسیار موثر می باشد. نتیجه یک تحقیق در سال 2014 نشان می دهد ایمیل هایی که در بخش موضوع آنها نام دریافت کننده ذکر شده است، بسیار بیشتر از سایر ایمیل ها توسط کاربران باز شده اند.

بنابراین ایمیل های ارسالی خود را با توجه به نام دریافت کننده و نام شرکت ها شخصی سازی کنید.

ارسال ایمیل از یک حساب کاربری شخصی

ایمیل ها را از یک حساب “noreply” ارسال نکنید. بلکه این کار را از طریق یک اکانت شخصی انجام دهید تا بتوانید پاسخ های مشتریان و سوالات احتمالی آنها را نیز دریافت کنید و در صورت امکان به آنها پاسخ بدهید.

ارسال ایمیل در روزهای مختلف هفته

بسیاری از افراد سعی می کنند بازاریابی ایمیلی خود را در اول هفته و نخستین ساعات اداری انجام دهند. اما ممکن است برخی از ایمیل های ارسالی به دلیل تعدد بیش از حد هیچگاه توسط دریافت کنندگان خوانده نشوند. بنابراین می توانید در برخی از موارد ایمیل هایی که چندان مربوط به مسائل اداری نیستند و بعضا مربوط به تخفیف ها و پیشنهادهای ویژه هستند را در آخر هفته ارسال کنید.

برقراری ارتباط با مخاطبینی که به میل خودشان اطلاعات تماس خود را در اختیار شما گذاشته اند

زمانی که شخصی فرم تماس در سایت شما را پر می کند و آدرس ایمیل خود را در اختیار شما قرار می دهد، به این معنی است که این شخص نسبت به افراد دیگری که شما به صورت تصادفی برای آنها ایمیل ارسال می کنید تمایل بیشتری به خواندن ایمیل های ارسالی شما دارد.

به عبارتی این اشخاص تمایل بیشتری به شنیدن حرفهای شما دارند و با میل خودشان تصمیم گرفته اند که با محتوای شما ارتباط برقرار نمایند.

اگر کاربران اشتراک ایمیلی شما را لغو می کنند نگران نشوید

لغو اشتراک خبرنامه ایمیلی شما توسط کاربران نشانه بدی محسوب نمی شود. زیرا شما نمی توانید نظر مساعد همه افراد را جلب کنید. همین که مشترکان ایمیل شما را به عنوان اسپم علامت گذاری نکنند، نشانه خوبی است. آنها به شکلی محترمانه به شما اعلام می کنند که دیگر علاقه ای به دریافت اخبار شما ندارند.بازاریابی ایمیلی

البته اگر این موضوع ادامه دار شد، باید دلایل این امر را بررسی کرده و در استراتژی های بازاریابی ایمیلی خود تجدید نظر نمایید.

اگر مردم ایمیل های شما را باز نمی کنند، قطعا مرتکب اشتباهی شده اید

اگر نرخ باز کردن ایمیل های شما مدام در حال کاهش است، به این معنی است که شما انتظارات مخاطبان خود را برآورده نکرده اید و باید برای نتایج بدتری خود را آماده کنید. بنابراین لازم است که ایمیل های خود را از همه نظر تغییر دهید و سعی کنید نرخ بازدید ایمیل های خود را افزایش دهید.

اگر کاربران شما را به عنوان اسپم علامت گذاری کردند، ارسال ایمیل را متوقف کرده و علت را بررسی کنید

اگر شما توسط کاربران به عنوان اسپم علامت گذاری شده اید، اعتبار دامنه سایت شما در معرض خطر قرار گرفته است و ممکن است سرویس دهندگان ایمیل شما را در لیست سیاه قرار دهند.بازاریابی ایمیلی بنابراین باید تا زمانی که علت قرار گرفتن ایمیل خود در اسپم را پیدا نکرده اید، بازاریابی ایمیلی خود را به حالت تعلیق درآورید.

درباره موضوع ایمیل خود فکر کنید

موضوع ایمیل خود را صرفا برای کلیک خور بیشتر انتخاب نکنید. بلکه آن را متناسب با موضوع ایمیل خود انتخاب کنید. چنانچه کاربران وارد ایمیل شما شوند و متوجه عدم ارتباط موضوع آن با محتوای ایمیل شوند، به سرعت ایمیل را پاک می کنند و چه بسا ممکن است ایمیل شما را اسپم کنند.

پیش از ارسال ایمیل، یکبار موضوع آن را برای خود بخوانید و ببینید که آیا خودتان در صورت دریافت یک ایمیل با چنین عنوانی آن را باز خواهید کرد یا خیر؟؟؟

بازاریابی ایمیلی سخت تر شده است، اما همچنان کار می کند

هر سال نرخ باز شدن ایمیل ها توسط کاربران کمتر می شود و رسیدن به صندوق پستی ایمیل کاربران مرتب دشوارتر می شود. اما این به این معنی نیست که بازاریابی ایمیلی در حال از دست دادن کارایی خود است. بلکه فضای آن در حال رقابتی تر شدن است.

بنابراین باید همواره در تلاش باشید تا استراتژی های مختلفی را امتحان کرده و با روش های مختلفی سعی کنید کاربران را برای باز کردن ایمیل و ورود به سایت خود ترغیب نمایید.