وب سایت کسب و کارهای کوچک

نکاتی مهم پیش از طراحی وب سایت کسب و کارهای کوچک

امروزه برخورداری از یک وب سایت برای هر کسب و کار از واجب ترین پیش نیازها برای شروع تجارت و فروش محصولات و خدمات محسوب می شود. جهانی شدن و دیجیتالی شدن تبدیل به بخش جدایی ناپذیر از اقتصاد و تجارت شده است. لذا تمامی کسب و کارهای کوچک برای باقی ماندن در این عرصه رقابتی نیاز دارند تا برای خود سایت مناسبی طراحی کنند.

صرف نظر از اینکه هر کسب و کار در چه زمینه ای و به چه شکلی و در چه مکانی فعالیت می کند، آنها نیاز به یک پلتفرم برای جذب مشتریان بالقوه و اطلاع رسانی به آنها در مورد محصولات و خدماتشان هستند. همچنین اگر فروش محصولات قرار است به صورت آنلاین صورت بگیرد، داشتن وب سایت در واقع یک پیش شرط است.

وب سایت ها به عنوان یک محیط واسط عالی بین شما و مشتریان تان عمل می کنند. بنابراین شما بوسیله وب سایت می توانید اطلاعات مربوط به کسب و کار و خدمات ارائه شده توسط خود را با مخاطبان تان به اشتراک بگذارید. مخاطبان با دانستن تمام جزئیات در خصوص شما شامل سوابق کاری و تجارب قبلی بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد.

طراحی وب سایت کار ساده ای خواهد بود اگر به صورت استراتژیک انجام شود. برای طراحی وب سایت شما می توانید از دوستان خود کمک بگیرید یا اینکه اقدام به استخدام یک توسعه دهنده وب نمایید. اما در هر حال باید پیش از آغاز پروسه طراحی سایت چند نکته را در نظر داشته باشید:

تعیین هدف اصلی از ایجاد وب سایت

پیش از اینکه حتی اقدام به جمع آوری اطلاعات کنید یا کار بر روی سایت را شروع کنید، باید ابتدا هدف از ایجاد آن را به طور دقیق مشخص کنید. شما باید مسیر پیش روی خود را بشناسید و بر روی آن برنامه ریزی کنید. همچنین باید ببینید که مخاطبان هدف سایت از جمله خود شما بعنوان مدیر سایت و سایر کاربران در این سایت به دنبال چه چیزی خواهید بود.

وب سایت ممکن است به منظور ارائه اطلاعات به مشتریان بالقوه ایجاد شود. حتی ممکن است در ابتدا تنها به صورت یک وبلاگ باشد تا مشتریان را بیشتر با خود درگیر کند. ممکن است بخواهیم از وب سایت برای فروش آنلاین محصولات و خدمات خود استفاده کنیم. در واقع همه چیز بستگی به این دارد که می خواهیم از سایت در عمل چه استفاده ای کنیم.

استفاده از سیستم های سایت ساز بهینه شده

سایت سازهای بسیار زیادی وجود دارند که شما می توانید برای راه اندازی وب سایت خود از آنها استفاده کنید. بسته به نوع سایت تان می توانید گزینه های مختلفی را انتخاب کنید. بعنوان مثال برای کسب و کارهای مبتنی بر تجارت الکترونیکی استفاده از سیستم هایی همچون OpenCart و Prestashop می تواند گزینه مناسبی باشد و برای راه اندازی سایت خبری استفاده از وردپرس و جوملا می تواند مفید باشد. پس از انتخاب هر یک از این موارد می توانید قالب سایت و رابط کاربری موردنظر خود را متناسب با این سیستم ها پیاده سازی کنید.

هاستینگ وب سایت

انتخاب یک هاستینگ مناسب پس از اینکه نرم افزار مدیریت محتوای مناسب برای سایت انتخاب شد، گام بعدی می باشد. فایل های مربوط به سایت بر روی هاست آپلود می شوند تا همه افراد بتوانند به سایت شما دسترسی داشته باشند. در انتخاب هاستینگ باید ترافیک بازدیدکنندگان و همچنین نرم افزاری که سایت را بر روی آن پیاده سازی کرده ایم، درنظر داشته باشیم.

سازماندهی وب سایت

سازماندهی وب سایت شما، قدم بعدی در راستای توسعه و تکامل آن است. لوگو، انتخاب منوی سایت و طراحی رابط کاربری اقداماتی هستند که باید از ابتدا در پروسه طراحی سایت در نظر گرفته شوند. شما باید تصمیم بگیرید که چه چیزی می خواهید در هر صفحه نمایش داده شود.

در انتخاب و استایل دهی منو باید دقت زیادی به خرج دهید. زیرا منو اولین چیزی است که بازدیدکنندگان بر روی آن متمرکز خواهند شد. در کل سازماندهی وب سایت بخش مهمی از کار است که باید برای آن وقت کافی بگذارید تا حداکثر انعطاف پذیری برای کاربران فراهم شود.

نگهداری و مراقبت از سایت

سفارشی سازی وب سایت و اعمال مواردی همچون بافت ها، رنگها، فونت ها، سایه ها و سایر جزئیات بر روی عناصر سایت آخرین گامی است که در راستای طراحی سایت کسب و کارهای کوچک مورد اهمیت قرار می گیرد. پرداختن به این جزئیات به منظور کاربرپسند شدن سایت صورت می گیرد.

طراحی کم نقص، کاربردی بودن، ناوبری مطلوب و برخورداری از یک رابط کاربری عالی پارامترهای مهمی هستند که در طراحی وب سایت مورد توجه قرار می گیرند. یک وب سایت پیچیده و گیج کننده هرگز مورد استقبال کاربران قرار نخواهد گرفت. زیرا آنها همیشه در جستجوی چیزهای سریع و مفید هستند. همچنین سازگاری سایت با تمامی مرورگرها موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرد.