برندینگ مجموعه ای از راهکارهای ارتباطی یکپارچه در فرآیند منظم، شامل بوجود آوردن یک نام و تصویر مشخص و هویت و مفهوم منحصربه فرد برای محصول و خدمات در ذهن و قلب مصرف کنندگان است. برندینگ ایجاد آگاهی، جذب و حفظ مشتریان وفادار در بازار رقابتی است.
برند موفق دارایی گرانبهایی است که می تواند چندین برابر دارایی های مشهود یک سازمان ارزش داشته باشد. حتی اگر تمام دارایی های شما از بین برود، با ارزش ترین دارایی شما(برند) همچنان برای شما باقی خواهد ماند.
- مشاوره، تحقیق و برنامه ریزی ارتباطات یکپارچه برندینگ
- مشاوره تخصصی برند
- تحلیل داده ،موقعیت و SWOT
- ممیزی برند
- تدوین اهداف و استراتژی برند
- راهبری کمپین های ارتباطات یکپارچه برندینگ و بازاریابی
- خلق پیام، ایده پردازی و خلق کانسپت های خلاق
- نام گذاری و ثبت برند
- تعریف و طراحی هویت بصری و کلامی
- تعریف شعار
- تعریف برند بوک
- برنامه ریزی و حرکت به سوی برندینگ ۳۶۰
طرح کمپین های ارتباطات یکپارچه، برنامه ای است با رویکرد تفکر راهبردی و خلاقیت هنری که بر اساس شناخت دقیق محصول، بازار و رفتار مصرف کننده، روان شناسی مخاطب، در قالب برنامه ای دقیق و زمانبندی شده و با در نظر گرفتن اهداف بلند مدت و کوتاه مدت و برای یک دوره زمانی با بودجه مشخص طراحی، اجرا و ارزیابی می گردد.
برای تمامی سازمانهای موفق ثابت شده است که ارتباطات و تبلیغات پراکنده، بدون برنامه و فاقد یکپارچگی، به نتیجه مطلوب نمی رسد.
- تحلیل SWOT و شناسایی مشکل
- تحلیل موقعیت و داده ها
- ارزیابی و سنجش قدرت برند
- تعیین اهداف و استراتژی های برندینگ، بازاریابی و تبلیغات
- تحلیل پیام های ارتباطی رقبا
- خلق مفهوم ارتباطی
- خلق استراتژی پیام
- برنامه ریزی و تبیین استراتژی رسانه
- تخصیص منابع و بودجه بندی
- نظارت بر اجرای محتوای کمپین
- ارزیابی اثربخشی کمپین
موفقیت، سودآوری و بقای یک کسب و کار به توان بازاریابی و شناخت و برآورده کردن نیازهای مشتریان بستگی دارد.
برای پایه ریزی ارتباطات بازاریابی یکپارچه، از ابزار قدرتمند تحقیقات بازار استفاده می شود.
تحقیقات بازار و بازاریابی، شرکت را از وضعیت رقبا، عوامل بیرونی، الگوهای رفتاری مصرف کننده، نیازهای کشف نشده مصرف کننده، روند بازار و … آگاه نموده و تصمیم گیری درست، اثربخش و عکس العمل به موقع را مقدور می سازد.
- مشاوره علمی و اثربخش، کشف نیازهای ارتباطی، بازاریابی و تبلیغاتی
- برنامه ریزی و ارائه مناسب ترین راه حل های عملیاتی، با حفظ اصل امانتداری
- انجام تحقیقات بازار کمی و کیفی به صورت تحلیلی
- تحلیل موقعیت(محصول، شرکت، مصرف کننده، بازار، رقابت، صنعت، تبلیغات و…)
- تحلیل SWOT
- ارزیابی و پیش آزمون محصولات جدید
- تنظیم استراتژی بازاریابی(تحلیل بازار، بخش بندی، انتخاب بازار هدف، جایگاه یابی)
- تنظیم استراتژِی قیمت گذاری و کشف قیمت
- تحلیل شبکه توزیع و شناسایی فرصت های افزایش دسترسی مشتری به محصول
- تحقیقات در حوزه تبلیغات و بازاریابی در محیط وب
- پیاده سازی سیستم اطلاعات مشتریان برای تحلیل رفتار مصرف کنندگان
- پیاده سازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان
- بررسی، تخمین و توزیع موثر بودجه های تحقیقات و ارتباطات بازاریابی
- ارزیابی اثربخشی فعالیت های ارتباطی
زمانی که اطلاعات سازمان از منبع موثقی که بی طرف است به دست مخاطبان می رسد، آن را بیشتر باور می کنند.
روابط عمومی عبارت است از شناسایی صحیح مخاطبان، اطلاع رسانی درباره سازمان،ارائه پیام و تصویر پرصلابت و واحد از سازمان و پاسخگو بودن نسبت به تمامی مشتریان.
یک روابط عمومی موفق با خلق یک تصویر مثبت و قوی از سازمان، آن را در شرایط بحرانی و مواقع بدبیاری حمایت و بیمه می کند.
روابط عمومی راه نیمه تمام سایر عناصر ارتباطات یکپارچه را تکمیل می کند.
- تعیین و ارزیابی نگرش های عمومی
- مشخص کردن خط مشی ها و رویه های سازمان در قبال علایق عموم
- توسعه و اجرای برنامه های ارتباطی در راستای درک و پذیرش عموم مردم
- توسعه وب سایت های روابط رسانه ای و ارتباطات مثبت ایمیلی
- انتشارات، رویدادها، خبرها، مجامع عمومی، ابزارهای هویتی، ارتباطات ویژه، سرمایه گذاری های اجتماعی
همه سازمان ها برای رسیدن به اهداف خود فعالیت های مختلف و پیچیده ای انجام می دهند.
در این میان سازمان های موفق فعالیت های ارتباطی خود را هوشمندانه، متمایز، یکپارچه و به موقع انجام داده و منابع و مبالغ موثری را در آن سرمایه گذاری می کنند. چنین رویکردی رمز برتری در جذب و حفظ مشتری در بازار به شدت رقابتی امروزی محسوب می شود.