دیده شدن برند

7 روش میانبر برای سریعتر دیده شدن برند شما

تلاش برای دیده شدن تمام چیزی است که شما در زمان راه اندازی یک شرکت و یک برند در هر کجای دنیا مدنظر دارید. دیده شدن برند توسط مردم برای شما ترافیک بیشتری از مشتریان را به همراه دارد و به افزایش شهرت شما کمک می کند.

بدون دیده شدن برند توسط توده های مردم، حتی بهترین شرکت ها با بهترین محصولات نیز نمی توانند مدت طولانی در بازار رقابتی فعلی دوام بیاورند.

مشکل اصلی که در بحث دیده شدن برند وجود دارد، عدم آگاهی از آن نیست. بلکه یافتن راهی برای تحقق آن بدون صرف زمان و هزینه قابل توجه است. بسیاری از استراتژی های بازاریابی و تبلیغاتی، ماه های زیادی برای به نتیجه رسیدن زمان نیاز دارند و برخی از آنها نیازمند هزینه های بسیار گزافی هستند. این موارد احتمالا با کسب و کار کوچک شما که چنین سرمایه گذاری کلانی نمی توانید برای آن انجام دهید، در تضاد می باشد.

خوشبختانه روش های میانبری برای سریعتر دیده شدن برند شما توسط مردم وجود دارد که این روش ها نیازی به اتلاف وقت و هزینه بسیار ندارند.

روشهایی که باعث سریعتر دیده شدن برند می شوند

تایید توسط منابع و افراد معتبر

اولین راه برای سریعتر دیده شدن برند این است که توسط یک منبع اینترنتی یا غیراینترنتی بسیار معتبر و پربازدید یک تاییدیه برای کیفیت محصولات خود بگیرید. برای مثال اگر یک محصول خاص تولید کرده اید، ایده خوبی است که نمونه ای از آن را به یک شخص معروف از قبیل بازیگر یا ورزشکار بدهید تا از آن استفاده کند. می توانید امیدوار باشید که او در صورت پسندیدن محصول در صفحات اجتماعی خود به محصول شما اشاره کند.

محتوای ویروسی(فراگیر)

یک راه بسیار جالب و جدید برای سریعتر دیده شدن برند ایجاد محتوای ویروسی است. محتوای ویروسی نوعی از محتوا است که به واسطه خلاقیتی که در ساخت آن بکار رفته، به سرعت در بین کاربران شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود و در مدت کوتاهی توسط عده زیادی از مردم مشاهده می شود.

دیده شدن برند-محتوای ویروسی

تنها مشکلی که این روش دارد این است که برای تولید محتوای ویروسی باید محتوا را کاربردی، هیجان انگیز، متمایز و با زمان مناسب تولید کنیم تا کاربران برای اشتراک گذاری آن رغبت داشته باشند. در صورت تولید موفقیت آمیز چنین محتوایی می توانید به سرعت برند خود را به مردم معرفی نمایید.

همکاری نیروهای انسانی

یک دیگر از روشهای دیده شدن برند توسط مردم که مشابه روش اول می باشد، این است که با یک شخص تاثیرگذار در زمینه کاری خود همکاری کنید و نظر مثبت او را نسبت به خود جلب کنید. این همکاری می تواند در اجرای یک پروژه کاری مشترک و مواردی از این قبیل باشد.

اما تفاوتی که این روش با روش اول دارد این است که دریافت تاییدیه توسط افراد فعال در زمینه کاری مشابه می تواند اعتبار بیشتری را بواسطه منابع و مخاطبان گسترده ای که این افراد در اختیار دارند، برای شما به ارمغان بیاورد.

سئوی محلی

یک استراتژی بلندمدت برای دیده شدن برند، سئوی محلی سایت است. تحقق این موضوع سبب جذب ترافیک بیشتر و افزایش اعتبار سایت می باشد. اما بزرگترین ایراد این روش مخصوصا برای کسب و کارهای تازه تاسیس این است که برای به نتیجه رسیدن کامل آن باید چندین ماه صبر کرد.

دیده شدن برند سئوی محلی

با این حال اگر شما بتوانید تمرکز خود را بر روی چند کلمه کلیدی بگذارید که در موقعیت جغرافیایی شما بیشترین میزان جستجو را دارند، قادر خواهید بود در مدت زمانی کوتاه تری رتبه سایت خود را ارتقا دهید. در این مدت می توانید برای خود یک استراتژی بلندمدت و بزرگتر برای رسیدن به رتبه های بهتر تدوین کنید.

حضور فعال در شبکه های اجتماعی

در بازاریابی شبکه های اجتماعی تقریبا هیچ مانعی برای ورود شما وجود ندارد. زیرا هر کسی می تواند در این رسانه ها حساب کاربری ایجاد کرده و به طور کاملا رایگان در آنها محتواگذاری نماید.

با این حال اگر می خواهید مخاطبان زیادی برای برند خود پیدا کنید، باید ماهها و سالها به طور منظم در این رسانه ها محتواگذاری کنید تا بتوانید ارتباط پایداری با مخاطبان خود برقرار کنید و از این طریق میزان دیده شدن برند خود را افزایش دهید.

از آنجایی که شما ممکن است زمان زیادی برای این کار نداشته باشید، می توانید با ترفندهایی مخاطبان را درگیر محتوای خود کنید. برای مثال می توانید با تعیین یک جایزه از آنها بخواهید که با ارسال عکسی از محصولات شما با یک هشتگ خاص به طور ناخواسته سبب بیشتر دیده شدن محتوای شما در سطح اینترنت شوند.

تبلیغات کلیکی

بطور کلی استفاده از این روش در بلندمدت به دلیل هزینه بر بودن توصیه نمی شود. زیرا در بهترین حالت هزینه مصرفی شما برای این روش با درآمد حاصل از آن تقریبا مساوی می شود و سود چندانی عاید شما نخواهد شد. این روش دیده شدن برند عمدتا برای تولید حجم گسترده ای از ترافیک برای سایت در مراحل اولیه راه اندازی آن می تواند مفید باشد.

دیده شدن برند تبلیغات کلیکی

مزیت این روش این است که شما فقط برای ترافیک دریافتی هزینه پرداخت می کنید. چنانچه مخاطبان خود را به درستی هدف قرار دهید و صفحات فرود مناسبی برای آنها طراحی کنید، در این صورت هر بازدیدکننده می تواند تبدیل به یک مشتری دائمی برای شما بشود.

جنجال آفرینی

یکی از روش های جالب برای دیده شدن برند شما جنجال آفرینی است. در این روش شما با تولید محتوایی که می تواند جنجالی باشد و اختلاف سلیقه زیادی در بین افراد مختلف ایجاد کند، یک بحث و جدل بین کاربران خود ایجاد کرده و آنها را به گونه ای درگیر محتوای خود می کنید.

بدیهی است که در استفاده از این روش باید احتیاط به خرج دهید. زیرا پرداختن به موضوعات نامناسب و نامرتبط فقط می تواند باعث از بین رفتن اعتبار برند شما بشود.

این روشهای میانبر خود به خود باعث موفقیت شما نخواهند شد. برخی از آنها در مراحل اولیه توسعه برند شما کاربرد دارند و برخی دیگر برای موفقیت در بلند مدت استفاده می شوند.