خبرنامه ایمیلی

7نکته در استفاده از خبرنامه ایمیلی

یک کسب و کار تلاش می کند از هر راه ممکن مشتریان جدیدی برای خود جذب کند و در این مسیر برای جذب مشتریانی که از روش های آنلاین باید جذب شوند باید تلاش بیشتری به خرج داد.
ایجاد یک وب سایت باکیفیت برای تبلیغ محصولات و خدمات و ایجاد سیستم فروش آنلاین کاری است که تقریبا همه کسب و کارها در این زمینه انجام می دهند. اما یکی از کارهای مفیدی که برای بازاریابی و جذب مشتری باید به موازات توسعه وب سایت انجام داد، استفاده از خبرنامه ایمیلی است.

خبرنامه ایمیلی در حقیقت شکل موثری از ارتباطات تجاری است که می توان توسط آن آخرین اخبار و پیشنهادات ویژه را به مشتریان اطلاع داد و آنها را به گونه ای به سایت خود هدایت کنیم.

با این حال برای ایجاد یک خبرنامه ایمیلی موفق نیاز به یک طراحی مناسب داریم تا بتوانیم بیشترین بازخورد را از خبرنامه ایمیلی خود دریافت کنیم. در ادامه نکاتی در خصوص چگونگی طراحی خبرنامه ایمیلی جذاب و کارآمد بیان می کنیم.

1.طراحی با تمرکز بالا:

برای طراحی خبرنامه ایمیلی خود باید همواره بر روی هدفی که می خواهید به آن دست یابید، تمرکز کنید. به عبارت دیگر، همواره باید بر روی هدف اصلی خبرنامه تمرکز داشته باشید. طراحی خبرنامه ایمیلی شما برای زمانی که می خواهید یک محصول جدید را معرفی کنید باید کاملا متفاوت با زمانی باشد که می خواهید یک فروش ویژه را به اطلاع مشتریان برسانید.

2.سادگی را در طراحی خود فراموش نکنید:

از آنجایی که خوانندگان زمان بسیار کمی را به خواندن یک خبرنامه ایمیلی اختصاص می دهند، باید طراحی آن تا حد امکان ساده و قابل فهم باشد. بیننده یک خبرنامه ایمیلی را بسیار سریع بررسی می کند و اگر طراحی آن پیچیده باشد و برای او قابل فهم نباشد به سرعت آن را حذف و یا به پوشه اسپم ها منتقل خواهد کرد.

طراحی ساده و تمیز همیشه جذاب است زیرا فهم آن برای کاربران راحتتر است. بنابراین باید از مطالب کوتاه اما توصیفی استفاده کنید.

3.طراحی با استفاده از جداول:

استفاده از جداول برای طراحی خبرنامه ایمیلی مناسب است، زیرا می توان مزایای محصولات جدید را در آن ارائه داد. بنابراین می توان عناصر مختلف را با شیوه های مطلوبی در جداول قرار داد.

4.در استفاده از تصاویر دقت کنید:

هیچ تضمینی وجود ندارد که کاربران بتوانند تصاویر را مشاهده کنند. در حقیقت هیچ چیز در یک خبرنامه ایمیلی بدتر از این نیست که کاربران را با یک بخش خالی در خبرنامه ایمیلی مواجه کنیم. بنابراین در استفاده از تصاویر باید دقت کافی به خرج داد و تنها در صورت نیاز از آنها استفاده نمود. برخی نکات مهم در این زمینه عبارتند از:

  • از خصوصیت Alt برای تمام تصاویر استفاده شود.
  • هرگز یک خبرنامه ایمیلی تمام تصویری ایجاد نکنید زیرا ممکن است کاربران شما قادر به مشاهده آن نباشند.
  • از تصاویر برای سرفصل ها استفاده نکنید.

5.از ویدیو یا انیمیشن استفاده نکنید:

اهمیتی ندارد که می خواهید چقدر خبرنامه ایمیلی خود را جذاب درست کنید، اما در هر حال باید از ویدیو و انیمیشن به شدت اجتناب کنید. دلیل این امر این است که ممکن است سرویس دهنده ایمیل کاربران از آنها پشتیبانی نکند، ایمیل را سنگین کند و یا اصلا نیازی به دیدن یک ویدیو برای یک خبرنامه بسیار معمولی نباشد. بهترین کار این است که ویدیوها را در سایت خودتان قرار دهید و به نحوی لینک آنها را درون خبرنامه ایمیلی خود قرار دهید تا کاربران برای بازدید ویدیو به سایت شما مراجعه کنند.

6.استفاده ساده و هوشمندانه از CTA:

انگیزه اصلی یک خبرنامه ایمیلی متقاعد کردن کاربران برای انجام عمل خاصی است. طراحی آن را همواره در ذهن خود داشته باشید. پیام تبلیغاتی را ساده کنید و دکمه مربوط به CTA را به شکل موثری نمایش دهید. این دکمه باید به وضوح به کاربران بگوید که پس از کلیک بر روی آن چه اتفاقی رخ خواهد داد و به چه صفحه ای از سایت شما منتقل خواهند شد.

7.ساخت یک نسخه وب از خبرنامه ایمیلی در سایت و قرار دادن لینک آن در ایمیل:

شما ممکن است زمان و هزینه زیادی را صرف ایجاد خبرنامه ایمیلی خود نمایید اما ممکن است این ایمیل برای بسیاری از کاربران قابل خواندن نباشد. برای حل چنین مشکلی لازم است که یک نسخه از خبرنامه ایمیلی خود را در وب سایت خود ایجاد کرده و لینک صفحه آن را درون ایمیل ارسالی به کاربران قرار دهید. با این کار آن دسته از کاربران که قادر به مشاهده ایمیل نیستند قادر خواهند بود ایمیل شما را به گونه ای دیگر و به شکلی درست مشاهده نمایند.