11 استراتژی کاربردی در بازاریابی دیجیتالی

11 استراتژی که میتوان در بازاریابی دیجیتالی استفاده کرد:

بدون اغراق شما در یک دنیای دیجیتال زندگی می کنید و از این دیدگاه ضروری است که کسب و کار شما حضور چشمگیری در فضای دیجیتال داشته باشد. در اصل، بازاریابی دیجیتالی آینده بازاریابی در جهان است با مزیت های بیشتر که ارزان تر از بازاریابی سنتی است و قابل سنجش است.

حالاراه های مختلفی را که می توانید از بازاریابی دیجیتال استفاده کنید تا محبوبیتی برای کسب و کار خود داشته باشید را شرح می دهیم.

 

  • Search Engine Optimization (بهینه سازی موتورهای جستجو)

 

در اولین استراتژی بازاریابی دیجیتالی در شرایط عمومی، موتور جستجوگر بهینه سازی یا جستجوگرها اساسا وب سایت شما را تضمین می کنند تا به طور طبیعی و یا ارگانیک برای نتایج جستجو در گوگل، یاهو بینگ و یا هر موتور جستجو دیگری ظاهر شوید. گوگل به طور مرتب الگوریتم های خود را به روز می کند تا فقط نتایج مربوطه مطرح شود از این دیدگاه، بسیاری از کارشناسان می گویند که جستجوگرها مرده اند و تلاش بی فایده است با این حال، حقیقت این است که گوگل تلاش می کند تا از دستکاری الگوریتم جلوگیری کند و سایت هایی را فیلتر کند که سزاوار نیستند در بالای (صفحات نتایج جستجو موتور) باشند. بنابراین بدون شک شما باید در زمینه سئو کار کنید و وب سایت شما باید با مشخصات فنی مرتبط با محتوا و مطابق با جستجو دیده شود. به یاد داشته باشید که سئو ارگانیک می تواند مقرون به صرفه ترین ترافیک را برای شما به ارمغان بیاورد و شما را در بازاریابی دیجیتالی موفق کند.

 

  • Search Engine Marketing (بازاریابی موتور جستجو )

 

بازاریابی دیجیتالی به وسیله  موتور جستجو راهی جامع برای هدایت ترافیک به کسب و کار شماست. که در درجه اول از طریق پرداخت های انجام شده امکان پذیر است. ,به همین دلیل به آن بازاریابی جستجو پولی( پرداختی) گفته می شود.

جهان SEM متنوع و پیچیده است. بر پایه ساختار کسب و کار شما، شما ممکن است مدل PPC (پرداخت برای هر کلیک) یا CPC (هزینه برای هر کلیک) یا CPM (هزینه برای هر هزار آگهی) را انتخاب کنید. سیستم عامل های مختلف برای SEM وجود دارد. ، Google Adwords (در شبکه گوگل) و تبلیغات بینگ (در یاهو بینگ ) محبوب ترین هستند. شما ممکن است در بازاریابی دیجیتالی یک استراتژی تک بعدی  مانند PPC انتخاب کنید ,اما هر کاری که انجام می دهید، مطمئن شوید که کار شما توسط کارشناسان اداره می شود، زیرا برنامه ریزی اشتباه ممکن است هزینۀ شما را هدر دهد.

بازاریابی دیجیتالی

  • Content Creation (ایجاد محتوا )

 

تحقیقات نشان می دهد که ایجاد محتوا یک روش قطعی برای بازاریابی دیجیتالی در این دوره است. همه تغییرات اخیر در الگوریتم گوگل مانند پاندا یا پنگوئن اشاره به این واقعیت است که محتوا مهم ترین پارامتر برای فیلتر کردن نتایج جستجو در گوگل است.

محتوا را می توان در فرمت های مختلف از جمله وبلاگ ها، مقاله های سفید، کتاب الکترونیکی، مطالعات موردی، پرسش و پاسخ, مقاله ها، انجمن ها، اخبار, تصاویر  ,اگهی ها  ,پادکست ها  , وبینارها و فیلم ها را در وبلاگ و سایت ها و رسانه های اجتماعی ایجاد کرد.

شما می توانید خلاقانه محتوا را در هر موضوعی ایجاد کنید و سپس ماهرانه به طور غیر مستقیم به کسب و کارتان پیوند دهید. شما ممکن است بخواهید مقاله ما را درباره چگونگی محتوا نویسی , بازاریابی دیجیتالی و راه اندازی کسب و کار خود بدون هزینه رایگان بخوانید!!! همچنین، شما باید محتوای خود را برای سیستم عامل های مختلف سفارشی کنید. به عنوان مثال، محتوا برای تلفن های همراه باید واضح و کوتاه باشد. به یاد داشته باشید یک استراتژی موثر مخاطبان شما را درگیر خواهد کرد و آنها را به اطلاعات بیشتری از شما علاقه مند می کند محتوای خوب به اشتراک گذاشته می شود و بهترین راه برای برند شدن کسب و کار شماست.

  • Social Media Marketing (SMM) (شبکه های اجتماعی)

 

بازاریابی رسانه های اجتماعی یک بخش از تلاش شما برای بازاریابی موتور جستجو (SEM) است که از طریق شبکه های اجتماعی نظیر :  Telegram , Instagram , Facebook , Twitter , Google+ , Linkedin و… ترافیکی را برای وب سایت کسب و کار شما ایجاد می کند. همانطور که گفته شد محتوای خوب به اشتراک گذاشته می شود بنابراین برای هر شبکه اجتماعی محتوای سفارشی و متناسب با آن را ایجاد کنید. شما باید با کاربران هرروز حداقل چهار یا پنج بار در روز ارتباط برقرار کنید. تلاش های شما در شبکه های اجتماعی برای برند شدن کسب و کارتان و فروش بیشتر بسیار مفید است.

بازاریابی دیجیتالی

  • Digital Display Advertising( نمایش تبلیغات دیجیتال یا بنر)

 

این قسمت هم دوباره مجموعه ای از تلاش های شما برای بازریابی موتور جستجوی (SEM)  شما در بازاریابی دیجیتالی است. شما می توانید از انواع فرمت های تبلیغاتی مثل متن  ,تصویر  ,بنر, تبلیغات تعاملی و یا ویدئو استفاده کنید تا مخاطبان بالقوه را هدف قرار دهید.

شما می توانید پیام خود را بر اساس منافع موضوعات محتوا و یا موقعیت مشتری در چرخه خرید سفارشی کنید و متناسب با آن پیام خود را ایجاد کنید. توجه داشته باشید که تبلیغات بنری نسبتا گران است و بهتر است با مشاوره و راهنمایی های کارشناس در این زمینه این کاررا انجام دهید.

 

  • Retargeting and Remarketing

 

استراتژی Remarketing  و Retargeting برای هدف قرار دادن مشتریانی است که قبلا از وب سایت شما بازدید کرده اند این استراتژی از این بابت موثر است که شما مشتریانی را هدف قرار می دهید که قبلا علاقه مند به کسب و کار شما شده اند و از این رو نرخ تبدیل آن به مشتری بالفعل بالا است. بهتر است این استراتژی را در سایت خود یا در شبکه های اجتماعی برا اساس چرخه خرید مشتریان به کار برید تا تلاش شما در این زمینه هدفمند تر شود.

 

  • Mobile Marketing

 

ما به شدت توصیه می کنیم که بازاریابی موبایل را امتحان کنید. به یاد داشته باشید، وب سایت، برنامه ها و اپلیکیشن ها و محتوا باید برای دستگاه های تلفن همراه سفارشی شود و متناسب با فرمت موبایل باشد. تعداد دستگاه های تلفن همراه در سال 2016 به 2.6 میلیارد دستگاه در سراسر جهان رسیده است از آنجا که مردم بیشتر از موبایل استفاده می کنند تا کامپیوتر و سایر دستگاه ها پتانسیل بازار موبایل همچنان درحال رشد است بنابراین یکی از مهم ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتالی همین موبایل مارکتینگ است.

بازاریابی دیجیتالی

  • Interactive Marketing (بازاریابی تعاملی )

 

اطمینان پیدا کنید که استراتژی تبلیغاتی شما در یک مکالمه مشتری بالقوه را درگیر می کند. طی تحقیقاتی که انجام شده است 55 درصد از مشتریان ترجیح می دهند ارتباطات مداوم با شرکت هایی که از آنها خریداری می کنند داشته باشند و 89 درصد از آنها مشتریان وفاداری هستند که از طریق بازاریابی تعاملی و بازخوردها و تعاریف مشتریان قبلی به لیست مشتریان بالفعل تبدیل شده اند. برای ایجاد بازاریابی تعاملی در کسب و کار خود از ابزار هایی مانند چت آنلاین پرسش و پاسخ و … استفاده کنید تا با مخاطبان در ارتباط و تعامل باشید و از آنها درخواست بازخورد کنید و رفتار کاربر را دنبال و ارزیابی کنید. با مشتریان فعالانه ارتباط برقرار کنید و کاربران را از نظرات دیگر کاربران مطلع کنید .

 

  • Email Marketing

 

هنگامی که شما یک پیام تجاری را از طریق ایمیل به یک لیست از مشتریان بالقوه ارسال می کنید استراتژی ایمیل مارکتینگ را به عنوان بازاریابی دیجیتالی  بکار گرفته اید. با یک نرم افزار برنامه ایمیل مارکتینگ می توانید لیست های ایمیلی را که باتوجه به طبقه بندی براساس نوع مشتریان بالقوه دارید را وارد برنامه کنید و پیام خود را به آنها منتقل کنید.

در ایمیل مارکتینگ مهمترین بخش بانک اطلاعاتی شما از آدرس های ایمیل مشتریان بالقوه مورد نظر شما است که می تواند به عنوان منبعی ارزشمند در موضوعات مختلف استفاده شود . نکته بعدی در ایمیل مارکتینگ ارزیابی و تحلیل نتایج ارسال ایمیل است که بااستفاده از نرم افزاری که ایمیل ها را ارسال کردید ( مثل mail chimp ) می توانید تعداد ایمیل های باز شده  ,کلیک شده روی لینک و اسپم شده ها و یا حذف شده ها را چک کنید و دلیل آن را تحلیل کنید.

به یاد داشته باشید هرقدر که محتوای ایمبل ارسالی شما متناسب و مخصوص با نیاز مشتزیان بالقوه شما باشد جریان اعتمادسازی را تسهیل می کند.

با این حال، توجه داشته باشید که بازاریابی ایمیل نیز ممکن است به عنوان اسپم محسوب شود و در برخی از کشورها قوانینی علیه آن وجود دارد.

 

  • Affiliate Marketing (بازاریابی وابسته )

 

بازاریابی وابسته یک برنامه بازاریابی دیجیتالی مبتنی بر عملکرد است یعنی شما در ابتدای راه اندازی وب سایت کاری خود برای جذب ترافیک بیشتر تبلیغاتی را در وب سایت های پر ترافیک ایجاد می کنید تا مشتریان و مخاطبان بالقوه از این طریق با کسب و کار شما اشنا شوند این کار باعث می شود تا سریع تر پیش روید اما به دلیل هزینه نسبتا بالایی که برای این کار می پردازید بهتر است که گزارش جز به جز از وب سایت ناشر بخواهید تا بتوانید میزان موثر بودن این کار را تجزیه و تحلیل کنید.

 

  • Web Analytics (تحلیل وب )

 

شاید مهم ترین جنبه بازاریابی دیجیتالی شما تحلیل وب است. اساسا، تجزیه و تحلیل وب به شما کمک می کند تا فعالیت های وب را برای کسب و کار خود جمع آوری، اندازه گیری، درک، تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی، گزارش و پیش بینی کنید.

Web analytics را نباید با امار وب  (web statistics) اشتباه گرفت . تحلیل وب با یک گزلرش ساده به شما کمک می کند تا زوایای مختلف را درمورد کسب و کارتان بشناسید و اهمیت آنها را با توجه به تجزیه و تحلیل ها درک کنید

در نهایت مهم است که از استراتژی های بازاریابی مختلف برای کسب و کار خود استفاده کنید و سپس بهترین آنها را انتخاب کنید اما در اغلب موارد ترکیب این استراتژی ها است که اهداف شما را تامین می کند . بازاریابی دیجیتال یک رسانه پویا است و شما همیشه باید با تغییرات سازگاری داشته باشید و از یک ابزار تحلیل وب برای ردیابی عملکرد و برنامه ریزی حرکت بعدی خود استفاده کنید.