صفحه اصلی سایت

10 عنصر مهم در طراحی صفحه اصلی سایت

افراد همواره سعی می کنند به بهترین شکل ممکن در مصاحبه های کاری و استخدامی حاضر شوند.
آنها موهایشان را مرتب می کنند، بهترین لباس هایشان را می پوشند و اطمینان حاصل می کنند که خرده غذا در لابلای دندان هایشان گیر نکرده باشد. به طور خلاصه اگر بخواهیم بگوییم، آنها سعی می کنند بهترین تصویر اولیه را از خود در ذهن کارفرما و شخص مصاحبه کننده ایجاد کنند. هر بار که شخص جدیدی وارد سایت شما می شود و صفحه اصلی سایت را مشاهده می کند، در واقع کسب و کار شما مورد مصاحبه شغلی واقع می شود. افراد از آنچه که در صفحه اصلی سایت شما می بینند به اطلاعاتی از شما و همچنین دیدگاه شما در زمینه کسب و کارتان دست پیدا می کنند تا بفهمند آیا همکاری با شما برای آنها سودمند خواهد بود یا خیر؟
سوالی که در اینجا مطرح است این است که آیا صفحه اصلی سایت شما تصویر اولیه درستی در ذهن کاربران ایجاد می کند؟
در این مقاله 10 عنصر کلیدی که صفحه اصلی سایت شما باید داشته باشد را معرفی می کنیم تا بتوانید تصویر اولیه خوبی از خود در ذهن کاربران ایجاد کنید:
1.جمله بندی های کاملا واضح:
با جمله بندی های کاملا واضحی به بازدیدکنندگان سایت بگویید که دقیقا در چه زمینه ای فعالیت می کنید. این امر شاید تا حد زیادی بدیهی به نظر برسد اما شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که درصد بسیار زیادی از سایت ها این موضوع را رعایت نمی کنند!
اگر کاربران متوجه نشوند که شرکت شما دقیقا چه کاری انجام می دهد، چه افرادی کارها را انجام می دهند و خدمات شما چه تفاوتی با سایر شرکت ها دارد، به احتمال زیاد سایت شما را به سرعت خواهند بست و دیگر به سایت شما بازنخواهند گشت.
2.لینک شبکه های اجتماعی:
مسلما شما علاقه مند هستید که کاربران شما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنند. پس باید در صفحه اصلی سایت، لینک شبکه های اجتماعی شرکت خود را در جایی مناسب که معمولا در فوتر سایت و یا در بالای سایت و در کنار منوی اصلی قرار می گیرد قرار دهید.

صفحه اصلی سایت
با افزایش تعداد دنبال کنندگان شما در صفحات اجتماعی، توجه بیشتری به سایت شما معطوف خواهد شد و در نتیجه بازدیدکنندگان وفادار بیشتری برای خود به دست خواهید آورد.
3.منوی اصلی قابل درک:
کاربری که برای اولین بار از سایت شما بازدید می کند، باید بتواند با مشاهده منوی شما براحتی متوجه شود که در کدام صفحه می تواند اطلاعات موردنظر خودش را پیدا کند. بنابراین باید در ساخت منوی اصلی سایت خود به گونه ای عمل کنید که کاربران دچار سردرگمی نشوند.

صفحه اصلی سایت
با بررسی و آنالیز رفتار کاربران خود می توانید صفحاتی از سایت خود را که بیشتر مورد علاقه آنهاست به گونه ای در منوی سایت خود بیاورید تا آنها بتوانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. مثلا اگر صفحه وبلاگ شما پربازدیدترین صفحه سایت شما است باید حتما آن را در منوی اصلی سایت به طور کاملا مشخص قرار دهید.
4.اطلاعات تماس:
مطمئنا بارها برای شما پیش آمده است که نیاز به پشتیبانی در مورد خدماتی داشته اید یا اینکه در خصوص مطلبی سوال داشته اید اما نتوانسته اید اطلاعات تماس شخص مورد نظر را براحتی پیدا کنید. در اینگونه موارد حس ناامیدی و عدم اعتماد نسبت به فروشنده به شما دست می دهد. مسلما نمیخواهید مشتریان شما نیز چنین حسی نسبت به شما داشته باشند زیرا ممکن است به قیمت عدم خرید و همکاری آنها با شما در آینده منجر شود.
بازدیدکنندگان سایت باید بتوانند براحتی اطلاعات تماس شما را در صفحه اصلی سایت شما پیدا کنند. به طور معمول این اطلاعات باید در فوتر سایت قرار بگیرند و باید شامل آدرس ایمیل، آدرس پستی و تلفن باشد.

صفحه اصلی سایت
افراد به دنبال تعامل و همکاری با دیگران هستند. بنابراین با دانستن اطلاعات تماس یکدیگر حس اعتماد متقابلی بین آنها بوجود می آید. مشاهده اطلاعات تماس در صفحه اصلی سایت، کاربران را به این باور می رساند که با یک شرکت معتبر طرف هستند.
اگر شما نگران این هستید که در تمام طول روز با شما تماس های مکرر گرفته شود می توانید با درج ساعات کاری خود و یا ایجاد سیستم چت آنلاین در سایت این مشکل را برطرف کنید.
5. عناوین نوشته های وبلاگ:
از آنجایی که وبلاگ شما محل ارائه بخش عمده ای از اطلاعات سایت شماست، باید به نحوی کاربران خود را ترغیب کنید که از آن بازدید کنند و مطالب آن را به اشتراک بگذارند. بنابراین در صفحه اصلی سایت خود باید به گونه ای عناوین آخرین پست های منتشر شده در وبلاگ خود را قرار دهید. انتخاب موضوع مناسب برای مقالات وبلاگ در ترغیب کاربران برای مطالعه و به اشتراک گذاری مقالات بسیار موثر خواهد بود.
6.دیدگاه مثبت مشتریان:
بررسی ها نشان می دهد که 79% از بازدیدکنندگان سایت با دیدن نظرات مشتریان راضی که قبلا از سایت خریداری کرده اند نسبت به استفاده از محصولات سایت ترغیب می شوند. مخصوصا اگر آن مشتری راضی از شرکت های بزرگ و یا افراد مشهور باشد. بنابراین اگر شما هم بازخوردهای مثبتی از مشتریان قبلی یا فعلی خود دریافت کرده اید باید آنها را در صفحه اصلی سایت خود قرار داده و بر روی آنها مانور بدهید.
صفحه اصلی سایت
این دیدگاه ها می توانند حس اعتماد را در میان کاربران تقویت کند و آنها با آسودگی خاطر بیشتری اقدام به خرید از شما خواهند کرد.
7.ویدیو:
در حال حاضر قرار دادن این عنصر در صفحه اصلی سایت چندان اجباری محسوب نمی شود اما با این حال نباید آن را به طور کامل نادیده گرفت. قرار دادن یک ویدیوی کوتاه در صفحه اصلی سایت تان که کسب و کار شما را معرفی کند و دفتر کار شما و کارکنان آن را نمایش دهد، یکی از موثر ترین راهها برای آشنایی بیشتر کاربران با شما و جلب اعتماد آنهاست.
سعی کنید که این ویدیو تا حد امکان کوتاه باشد و یک دید کلی نسبت به شما به کاربران جدید بدهد.
8. تصاویر با کیفیت و انحصاری:
استفاده از تصاویر موجود در اینترنت کار راحتی است، اما آنها چندان برای اعتبار بخشیدن به سایت شما مناسب نخواهند بود و جذابیت خاصی برای مخاطبان نخواهند داشت. این امر در مورد تصاویر دارای کیفیت پایین نیز صدق می کند.

صفحه اصلی سایت

بنابراین قرار دادن عکس های واقعی و باکیفیت از کارکنان و دفتر کار، یک تصویر واقع گرایانه از شما به کاربران می دهد.
9.مرور کلی ویژگی ها و خدمات:
با انجام موارد ذکر شده در بالا مشتری اطلاعات خوبی در خصوص فعالیت های شرکت شما بدست خواهد آورد. اما از لحاظ بهبود کیفیت محتوایی هنوز هم مهم است که این ویژگی ها، محصولات یا خدمات را در صفحه اصلی سایت خود به طور مفصل تر بیان کنیم. قرار دادن این اطلاعات در صفحه اصلی سایت سبب بهبود رتبه سایت درنتایج جستجوی گوگل خواهد شد.
10.دستاوردها و جوایز:
آیا تاکون شرکت شما جایزه یا تقدیرنامه خاصی دریافت کرده است؟ چه خوب! پس اجازه ندهید تا آنها در کمد دفتر کارتان خاک بخورند. بلکه آنها را در معرض دید عموم قرار دهید و برای این کار چه جایی بهتر از صفحه اصلی سایت؟

صفحه اصلی سایت
این جوایز بیانگر کیفیت بالای خدمات شما هستند و شما را به عنوان یک شریک تجاری قابل اعتماد برای سایر شرکت ها معرفی می کنند.

با بکارگیری موارد فوق می توانید صفحه اصلی سایت خود را به بهترین شکل ممکن و با بیشترین کارایی طراحی نمایید.

چنانچه این مطلب برای شما مفید بود، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.