چند نکته در بسته بندی موثر محصولات

کیفیت محصول را فراموش کنید. مصرف کنندگان بر اساس تاثیرگذاری بسته بندی، تصمیم به خرید یا عدم خرید محصول شما می گیرند.

واقعیتی که باید با آن روبرو شویم این است که بسته بندی موثر محصولات کار ساده ای نخواهد بود. برندهای زیادی هستند که علیرغم برخورداری از کیفیت بالا در ساخت محصولات خود، به دلیل عدم برخورداری از بسته بندی موثر برای محصولات خود، نمی توانند در زمینه فروش آنها موفق عمل کنند.

لذا اگر می خواهید در فروش محصولات خود موفق عمل کنید، باید یک بسته بندی موثر برای محصولات خود طراحی کنید. رعایت کردن نکات زیر به شما در این راستا کمک می کند:

نکاتی پیرامون بسته بندی موثر

جلب توجه

یک بسته بندی موثر به گونه ای است که بتواند به سرعت نگاه مصرف کنندگان را به خود جلب کند. مواردی همچون انتخاب رنگ، انتخاب فونت و ساختار کلی بسته بندی در ایجاد یک بسته بندی موثر برای محصولات مفید هستند. شما باید با بکارگیری اصولی این موارد یک طرح متمایز و منحصربفرد برای بسته بندی خود بسازید.

گذراندن آزمون پنج ساله

بسته بندی موثر محصول شما باید به گونه ای باشد که حتی اگر آن را به یک شخص 5 ساله نیز نشان دهید بتواند به خوبی محصول درون آن را شناسایی کند. نکته اینجاست که یک کودک 5 ساله عمدتا به جلوه های بصری توجه می کند.

بنابراین اگر به آنها اسم برند محصول را بگویید متوجه چیز خاصی نخواهند شد ولی اگر روی جعبه عکس کورن فلکس درون یک کاسه وجود داشته باشد، آنها به راحتی متوجه خواهند شد که محتویات جعبه چه چیزی است. بسته بندی موثر به این میزان از سادگی نیاز دارد.

برانگیختن احساسات

احساسات پایه و اساس تبلیغات هستند. مصرف کننده ممکن است زمانی که در حال خرید است هیچ نیازی به محصول شما نداشته باشد. اما ممکن است شما در بسته بندی محصول خود با ترفندی او را بتوانید احساسات او را تحت تاثیر قرار دهید و او را متقاعد کنید تا از شما خرید کند.

یک مثال بسیار بارز در این زمینه همکاری طولانی مدت شرکت کوکاکولا با بابانوئل می باشد! هرسال در آستانه کریسمس شرکت کوکاکولا پوسترهای مختلفی از یک بابانوئل با یک بطری کوکاکولا در دستش منتشر می کند.

بسته بندی موثر

این تبلیغ که سالیان زیادی است توسط این شرکت انجام می شود بازخورد بسیار خوبی برای آنها داشته است. در واقع این شرکت با برانگیختن احساسات مخاطبان در ایام کریسمس سبب افزایش چشمگیر فروش خود می شود.

ساده نگهداشتن بسته بندی

بالاتر از همه موارد گفته شده، سادگی را در طراحی بسته بندی موثر رعایت نمایید. پیچیدگی و بسته بندی میانه خوبی با یکدیگر ندارند. طرح های الهام بخش بسته بندی و شعارهای بازاریابی به راحتی در ذهن ماندگار می شوند. در واقع برندهایی موفق به جلب توجه مشتریان می گردند که از طرح های ساده و تمیز برای بسته بندی خود استفاده می کنند.

بنابراین از قدرت بسته بندی موثر در افزایش فروش محصولات خود غافل نشوید.