سایت ایده آل

پنج عنصر ضروری در طراحی یک سایت ایده آل

برخورداری از یک وب سایت ایده آل می تواند از راههای بسیاری برای شما سودآور باشد. در حال حاضر، داشتن یک وب سایت ایده آل به شما کمک خواهد کرد تا به مخاطبان هدف خود دست پیدا کنید، با آنها ارتباط برقرار کنید و در نهایت آنها را به مشتریان خود تبدیل کنید. همچنین وب سایت ایده آل به رشد و پیشرفت کسب و کار شما کمک خواهد کرد.

از زمانی که اینترنت تبدیل به یک جامعه بزرگ مجازی شده است، شما حتی قادر خواهید بود در سرتاسر کشور و حتی کل دنیا نیز مشتریان جدیدی پیدا کنید.

صرفا با داشتن یک وب سایت برای کسب و کار خود، نمی توانید از مزایای فوق بهره مند شوید. هرکسی می تواند برای کسب و کار خودش یک وب سایت بسازد، اما فقط برخی از آنها موفق خواهند شد.

در ادامه پنج عنصر ضروری در یک سایت ایده آل را بیان می کنیم تا شما بتوانید با بکارگیری آنها یک وب سایت استاندارد و با کیفیت برای خود ایجاد کنید.

1.نمای بصری و ظاهر سایت:

میانگین مدت زمان بازدید از یک صفحه اینترنتی بین 10 تا 20 ثانیه است. این بدین معنی است که شما زمان زیادی برای متقاعد کردن بازدیدکنندگان خود برای خرید محصولات و خدمات خود در اختیار ندارید. حال چگونه میخواهید توجه آنها را برای مدت طولانی به سایت خود جذب کنید؟ پس باید اطمینان حاصل کنید که سایت شما از ظاهری زیبا و شکیل برخوردار است.

مردم به طور ذاتی به چیزی که می بینند بیشتر اعتماد می کنند. آنها به چیزهایی برایشان جذاب است عکس العمل نشان خواهند داد. بنابراین استفاده از عکس ها و تصاویر جذاب در وب سایت بسیار اهمیت دارد.

تصاویر توجه مخاطبان را به خود جلب می کنند و می توانند احساسات آنها از قبیل اعتماد به نفس، امید، آرامش و اعتماد را درگیر کنند. همچنین شما می توانید احساساتی از قبیل غم و اندوه، لذت، شادی و ترس را از طریق تصاویر و سایر عناصر بصری به کاربران منتقل کنید.

سایت ایده آل

استفاده از رنگ مناسب نیز می تواند توجه کاربران به وب سایت شما را افزایش دهد. ممکن است استفاده از رنگ های روشن و پررنگ برای جلب توجه کاربران شما را وسوسه کند، اما به یاد داشته باشید که قرار نیست به کاربران شوک وارد کنید بلکه هدف شما این است که آنها را به خریدار محصولات خود تبدیل کنید.

برای تحقق این امر، باید کاملا محتاط و حرفه ای عمل کنید.سعی کنید از رنگ هایی استفاده کنید که حس اعتماد را در مشتری نسبت به شما تقویت کند. برای ایجاد سازگاری بیشتر، یک ایده خوب این است که از رنگ های بکار رفته در لوگوی خود استفاده کنید. همواره باید به یاد داشته باشید که وب سایت شما باید انعکاس دهنده مناسبی از فعالیت های برند شما باشد.

هرچه وب سایت شما جذابتر و حرفه ای تر به نظر بیاید، مسلما از مزایای بیشتری برخوردار خواهید شد.

2.محتوا:

اگرچه طراحی مناسب یک وب سایت ایده آل برای ایجاد یک تاثیر اولیه خوب بر روی بازدیدکنندگان ضروری است، اما موفقیت یک وب سایت در درازمدت کاملا به محتوای آن بستگی دارد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که همواره در مسیر تولید محتوای با کیفیت و غیرتکراری برای مخاطبان خود، گام برمی دارید.

در اینترنت، محتوا حرف اول را می زند. محتوای باکیفیت ابزاری است که می تواند بازدیدکنندگان را به خریداران دائمی شما تبدیل کند. مسلما شما نمی خواهید که افراد تنها یک بار از سایت شما بازدید کنند و دیگر به سایت شما بازنگردند، بلکه می خواهید آنها به طور مداوم از سایت شما بازدید کنند. برای تحقق این امر شما باید به طور مداوم برای مخاطب خود محتوای با کیفیت تولید کنید.

بنابراین تلاش کنید که حتما حداقل یک مقاله در طول هفته در رابطه با موضوعات مربوط به کسب و کار خود در سایت تان منتشر کنید.

تولید محتوای باکیفیت همچنین می تواند رتبه سایت شما را در موتورهای جستجو بهبود بخشد که در این صورت تاثیر مثبتی بر کسب و کار شما خواهد داشت. گوگل همواره به وب سایت های دارای محتوای منحصربفرد اهمیت خاصی می دهد. اگر محتوای مناسبی داشته باشید، گوگل به وب سایت شما کمک می کند تا بیشتر در معرض دید باشید. اما اگر مطالب تکراری منتشر کنید، با جریمه گوگل مواجه خواهید شد.

بنابراین اطمینان حاصل کنید که زمان و تلاش کافی برای تولید مقالات آموزنده و جالب مصرف می کنید.

3.پیمایش آسان:

وب سایت شما باید به گونه ای طراحی شود که کاربران بتوانند آن را به راحتی پیمایش کنند. توانایی پیمایش آسان در منوها و انتخاب بخش های مورد نظر، نام گذاری دقیق بخش های مختلف سایت و همچنین استفاده از زبان ساده در نوشتار سایت به بهبود تجربه کاربری کمک می کند.

سایت ایده آل

هرچه کاربران راحت تر بتوانند سایت شما را پیمایش کنند، احتمال اینکه مدت بیشتری در سایت شما باقی بمانند بسیار بالاتر خواهد بود. اصلا اهمیتی ندارد که ظاهر سایت شما فوق العاده زیبا باشد یا محتوای آن بسیار باارزش باشد. اگر کاربران نتوانند براحتی اطلاعات موردنظر خود را در سایت شما پیدا کنند، بلافاصله آن را ترک خواهند کرد.

4.قابلیت استفاده و عملکرد:

همانطور که پیشتر گفته شد، مردم زمان اندکی برای باز کردن سایت شما صرف خواهند کرد. اگر زمان بارگذاری سایت شما بیش از 8 ثانیه طول بکشد، اصلا برای کاربران خوشایند نخواهد بود و آنها بلافاصله صفحه سایت شما را بسته و به سراغ سایت بعدی می روند. سایت های رقیب زیادی وجود دارند که تلاش می کنند از غفلت شما در این زمینه استفاده کنند و کاربران را به سایت خود هدایت کنند.

رعایت اصل سادگی، مهمترین نکته در طراحی یک وب سایت ایده آل است. لذا اصلا پیشنهاد نمی کنیم که از فونت های مختلف، رنگ های متعدد و تصاویر با کیفیت بسیار بالا استفاده کنید. بلکه باید سعی کنید حجم تصاویر خود را به منظور بارگذاری سریعتر صفحه و کاهش مصرف پهنای باند تا حد امکان کاهش دهید.

در صورتی که از سیستم های مدیریت محتوا همچون وردپرس و جوملا استفاده می کنید، باید پلاگین های خود را ارزیابی کنید و آنهایی را که استفاده نمی کنید به سرعت حذف نمایید. همچنین پلاگین های خود را باید همواره به روز نگه دارید زیرا پلاگین های قدیمی و ضعیف می توانند سرعت عملکرد وب سایت شما را به طور چشمگیری کاهش دهند.

همچنین در نهایت باید اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه لینک شکسته شده در سایت شما وجود نداشته باشد.

5.اطلاعات تماس:

صفحه مربوط به اطلاعات تماس یکی از مهمترین صفحاتی است که شما در وب سایت خود باید داشته باشید. افرادی که می خواهند در مورد شما بیشتر بدانند یا به خدمات و محصولات شما علاقمند هستند، می خواهند با شما در تماس باشند. قرار دادن یک فرم تماس در وب سایت کافی نخواهد بود. به یا داشته باشید که نباید دسترسی به شما برای آنها کاری سخت و نشدنی به نظر برسد.

سایت ایده آل

چندین راه برای ارتباط افراد با شما وجود دارد. تلفن، ایمیل، شبکه های اجتماعی و مراجعه حضوری از جمله این موارد هستند. در صفحه “تماس با ما” سایت خود، باید جزئیات مهمی همچون شماره تلفن دفتر، آدرس و ایمیل را قرار دهید. استفاده از نقشه گوگل نیز برای نشان دادن موقعیت دقیق محل کار شما بسیار ایده خوبی خواهد بود. همچنین می توانید لینک شبکه های اجتماعی خود را نیز در این صفحه قرار دهید.