کارت ویزیت حرفه ای

نکاتی مهم در طراحی کارت ویزیت حرفه ای

یک کارت ویزیت حرفه ای باید بتواند یک تصویر کلی از کسب و کار شما ارائه دهد. اما این کار در یک کارت ویزیت چند سانتی متری چندان آسان نخواهد بود. چگونه می خواهید پیامی در خصوص کسب و کار خود به دیگران منتقل کنید آن هم در چنین فضای اندکی؟

نباید انتظار داشته باشید که کارت ویزیت شما معرفی کاملی در خصوص شرکت تان بگوید. تنها باید انتظار داشته باشید که یک تصویر حرفه ای از شما ارائه دهد که سایر افراد آن را همواره به یاد بیاورند.
رنگ بندی ، ساختار کلمات و جنس کارت ویزیت ما باید به گونه ای باشند که تصویری مناسب از شرکت ما ارائه دهند.
اگر شما در بازار اسباب بازی و بازی های کودکانه فعالیت داشته باشید، بهتر است که کارت ویزیت حرفه ای شما از ترکیب رنگ های اصلی با یکدیگر و ترجیحا رنگ های روشن ایجاد شود و فونت های بکار رفته در آن فانتزی باشد تا توجه کودکان را به خود جلب کند. از سوی دیگر اگر شما ارائه دهنده مشاوره و خدمات مالی هستید، کارت ویزیت شما باید به شکلی کاملا حرفه ای طراحی شود تا حس اعتماد سازی در بین مشتری تقویت نماید. بنابراین استفاده از فونت سیاه در پس زمینه خاکستری، بژ و سفید مناسب خواهد بود.
البته طراحان حرفه ای اذعان می کنند که شما نباید هر طرحی که مدنظر کارفرما می باشد را دقیقا طراحی کنید، اما در بسیاری از موارد وقتی مشتری برای سفارش کارت ویزیت حرفه ای به شما مراجعه می کند و پول نقد نیز به شما پیشنهاد می کنند چاره دیگری ندارید!

کارت ویزیت حرفه ای

بهترین شیوه طراحی کارت ویزیت حرفه ای به این صورت است: به تمام کارت ویزیت هایی که تا کنون دریافت کرده اید نگاه کنید و کارت هایی را که بیشتر از همه دوست دارید انتخاب کنید. از این کارت ها می توانید در طراحی خود ایده بگیرید و آن را با طراح گرافیست خود در میان بگذارید.

موارد مهم در طراحی کارت ویزیت حرفه ای که باید رعایت کنید:

1.لوگوی شما پایه ای ترین عنصر در طراحی کارت ویزیت حرفه ای می باشد. بنابراین آن را بعنوان بزرگترین المان کارت خود در نظر بگیرید.
2. کارت خود را ساده نگه دارید و از گنجاندن کلمات زیاد درون آن جدا خودداری کنید.
3.کارت ویزیت شما باید شامل اطلاعات ضروری باشد. شامل: نام، عنوان، نام شرکت، آدرس، تلفن و فاکس، ایمیل و آدرس وب سایت.
4. مطمئن شوید که عبارات روی کارت کاملا قابل خواندن باشد.
5.تنها از یک یا دو رنگ مختلف استفاده کنید.

زمانی که کارت ویزیت شما آماده شد به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • همیشه به مشتریان خود بیش از یک کارت بدهید تا آنها بتوانند آن را به سایر افراد نیز بدهند.
  • در تمام مکاتبات اداری از کارت خود استفاده کنید.
  • همواره کارت ویزیت خود را همراه داشته باشید تا در موارد نیاز بتوانید آن را به افراد مختلف بدهید. چرا که در همین موارد این چنینی شما می توانید مشتریان زیادی پیدا کنید.

توجه داشته باشید که یک کارت ویزیت حرفه ای نباید ظاهری خسته کننده داشته باشد. اگر کار شما به گونه ای است که می توانید کمی در آن خلاقیت به خرج دهید، می توانید برخی از ایده های زیر را امتحان کنید:

  • می توانید کارت ویزیت خود را در ابعاد 4×7 اینچ طراحی کنید که مانند یک بروشور کوچک باشد. کارت های پلاستیکی و کارت های حاوی عکس می توانند توجه زیادی را به خود جلب کنند.
  • اگرچه استانداردهای خاصی برای اندازه کارت ویزیت حرفه ای در نظر گرفته شده است، اما استفاده از کارتهای غیر متعارف با اشکال متفاوت می تواند جالب باشد. مثلا برای یک کارت دعوت جشن تولد می توانیم از شکل کیک تولد در طراحی کارت استفاده کنیم.
  • استفاده از کاغذهای بافتی که می توانند بر جذابیت کارت ویزیت بیفزایند.

چنانچه این مطلب برای شما مفید بود ، لطفا آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.