طراحی لوگوی حرفه ای

نکاتی در طراحی لوگوی حرفه ای که سبب رشد شرکت شما می شود

برای بسیاری از کسب و کارها، لوگوی حرفه ای چیزی است که سبب تعامل مصرف کنندگان با برند می شود و در عین حال، به حضور قدرتمند شرکت ها در فضای آنلاین کمک می کند. اگر شما یک طراح لوگو هستید، باید بدانید که لوگوی حرفه ای به عنوان یک ابزار متمایز کننده برای برند و کسب و کار و خدمات آنلاین به کار می رود.

لوگوی حرفه ای به مصرف کنندگان ارزشمند شما کمک می کند تا محصولات و خدمات شما را به راحتی در بستر وب پیدا کنند. بنابراین طراحی یک لوگوی حرفه ای برای برند اهمیت زیادی دارد.

طراحی لوگوی حرفه ای سبب رشد شرکت شما خواهد شد:

اگر شما مایل هستید که سهم محصولات و خدمات خود را در بازار افزایش دهید، لوگوی برند شما نقش مهمی در این زمینه ایفا خواهد کرد. در ادامه برخی از مهمترین کارهایی که باید در طراحی لوگوی خود به آنها توجه کنید را بیان می کنیم:

1.تبادل نظر با کلیه افراد تیم طراحی:

لوگوی شما نمایانگر شرکت شما و یا به بیان بهتر کسب و کار شما است. بنابراین تمام اعضای تیم طراحی شما باید از طرح آن رضایت داشته باشند و از آن حمایت کنند. نظرات همه مهم است زیرا لوگوی شما باید در سایر افراد حس خوبی ایجاد کند و در ذهن آنها ماندگار شود.

2.عدم تمرکز بیش از حد بر روی اصول طراحی لوگو:

کارشناسان معتقدند که یک لوگوی حرفه ای باید ظاهری شکیل و مناسب داشته باشد و از همه مهمتر نشان دهنده نوع فعالیت شرکت شما باشد. اما نباید خود را بیش از حد درگیر رعایت کردن اصول طراحی لوگو نمایید زیرا در بیشتر موارد شما این امکان را ندارید که تمام قوانین طراحی لوگو را در طرح خود اجرا کنید و گاهی اوقات لازم است از خلاقیت خود برای طراحی لوگو استفاده نمایید.

3.عدم سختگیری بیش از حد در طراحی لوگو:

در طراحی لوگوی خود سختگیر نباشید! تا حد امکان آنرا ساده و در عین حال جذاب طراحی کنید. بخاطر داشته باشید که در نهایت لوگوی شما نشان دهنده ارزش شما و کسب و کار شما خواهد بود.

4.جهانی فکر کنید:

لوگوی شما نباید محلی باشد یا بیانگر یک نماد محلی باشد. یک لوگوی حرفه ای مربوط به کسب و کار باید به گونه ای طراحی شود که در سرتاسر دنیا با مفهوم باشد. برای مثال اگر لازم باشد شما باید لوگوی خود را با دو رنگ مختلف طراحی کنید تا بتوانید از آنها در دو کشور مختلف استفاده کنید.

5.ساده نگه داشتن و بروزرسانی لوگو تا زمانی که لازم باشد:

اگر شما می خواهید اولین لوگوی خود را طراحی کنید، باید بخاطر داشته باشید که ممکن است بخواهید در آینده نزدیک آن را  تغییر دهید. بنابراین طرح شما باید قابلیت تغییر را تا زمان رسیدن به طرح ایده آل نهایی را داشته باشد.

6.ثابت ماندن لوگو تا حداقل 6 سال آینده:

در زمان طراحی لوگو برای شرکت خود، باید به این نکته توجه داشته باشید که این لوگو منعکس کننده تصویر شرکت شما در سالهای آتی خواهد بود. شما باید حداقل تا 6 سال بتوانید لوگوی خود را حفظ کنید. زیرا زمانی که آن را بر روی سایت خود آپلود می کنید و یا در ست های اداری خود از آن استفاده می کنید، دیگر نمی توانید آن را به سرعت و در عرض مثلا چند ماه تغییر دهید. مشتریان برند شما را از لوگوی شما خواهند شناخت.

7.منبع الهام بخش لوگو:

شما می توانید صدها وب سایت تبلیغاتی پیدا کنید که از آنها ایده های جالبی برای طراحی لوگو بدست آورید. شما می توانید با به اشتراک گذاری ایده های خود در شبکه های اجتماعی و همفکری با دوستان خود به بهترین طرح برای لوگوی خود برسید.

8.حرفه ای، قابل فهم و مشخص:

شما باید یک لوگوی حرفه ای ،قابل فهم و مشخص برای شرکت خود طراحی کنید که نشان دهنده این باشد که شرکت شما قابلیت ارائه محصولات و خدماتی که تبلیغ می کند را دارا می باشد. یک لوگوی ساده و حرفه ای حس خوبی به کاربران می دهد. بنابراین لوگو را تا حد ممکن ساده نگه دارید.

9.چگونگی استفاده از لوگو:

اغلب سازمان ها با استفاده از لوگوی حرفه ای خود تلاش می کنند تا میزان فروش خود را افزایش دهند. برای این سازمان ها یک طراحی ساده و در عین حال کامل، ایده آل خواهد بود.