پروژه طراحی

5 نکته در مدیریت بودجه های اندک برای پروژه طراحی

آیا بودجه درنظر گرفته شده برای یک پروژه طراحی بسیار اندک است، اما از شما به عنوان طراح گرافیک همچنان انتظار می رود که یک طراحی در سطح بالا انجام دهید؟ مسلما شما اولین طراحی نیستید که با محدودیت مالی برای پروژه خود مواجه هستید و آخرین نیز نخواهید بود.

فونت ها و تصاویر رایگان زیادی در سطح وب وجود دارند که می توانید برای صرفه جویی در هزینه های خود از آنها استفاده کنید. اما اینها تنها راهکارهای شما نیستند.

در ادامه 5 نکته ساده در این زمینه برای شما آورده شده است. با رعایت این نکات علاوه بر صرفه جویی در هزینه خود، می توانید بهترین طرح ممکن را متناسب با بودجه محدود خود ایجاد کنید.

1.خواسته ها و توقعات مشتری را مدیریت کنید:

اطمینان حاصل کنید که درک خوبی از آنچه مشتری از شما انتظار دارد چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت دارید. شما باید بتوانید انتظارات مشتری را از پروژه به خوبی مدیریت کنید. چیزی که آنها ممکن است از شما بخواهند لزوما نیاز واقعی آنها نیست. بنابراین باید با پرسیدن سوالاتی از مشتری به نیازهای واقعی آنها پی ببرید و پروژه طراحی خود را بر مبنای آنها پیش ببرید.

2.زمان خود را به خوبی مدیریت کنید:

شما باید زمان کافی را به یک پروژه طراحی اختصاص دهید.اغلب مشتریان می خواهند که پروژه آنها در کمترین زمان ممکن آماده شود و ممکن است فرصت کافی را در اختیار شما قرار ندهند.

شما نمی خواهید زمان زیادی را بر روی پروژه طراحی سپری کنید زیرا صرف زمان زیاد می تواند از نظر مالی در درازمدت به ضرر شما باشد. پس اطمینان حاصل کنید که تصمیم گیری های شما به دور از عجله و شتابزدگی باشند تا بعدا برای شما مشکل ساز نشوند.

3.برنامه ریزی برای چاپ را فراموش نکنید:

باید مبلغی از پروژه را در ابتدای کار دریافت کنید تا بتوانید هزینه چاپ را برای شروع کار تامین کنید. نه اینکه یک نسخه از طرح چاپ کنید و بعد به دنبال مشتری بروید تا بتوانید پول خود را از او بگیرید.

برخی می گویند همیشه برای چاپ مجدد زمان وجود دارد. اما باید درنظر داشت که طی کردن مجدد فرآیندهای چاپ بسیار هزینه بر و زمان گیر خواهد بود. شما باید در ابتدای پروژه طراحی مشخص کنید که تا چه مدت محصول شما در بازار خواهد بود و چه تعدادی از آن را نیاز خواهید داشت.

4.سایز کاغذ را درنظر داشته باشید:

پیش از شروع پروژه طراحی باید در نظر داشته باشید که میخواهید طرح را بر روی چه کاغذی پیاده کنید. اگر در شروع کار به این نکته دقت نکنید، ممکن است در پایان کار مجبور به تغییر سایز سندی بشوید که طرح خود را بر روی آن ایجاد کرده اید و این امر ممکن است سبب بهم ریختگی در طرح شما بشود. بنابراین همواره سایز کاغذی که قرار است طرح نهایی بر روی آن چاپ شود را در نظر داشته باشید.

5.با مشتریان ارتباط و تعامل خوبی داشته باشید:

بسیار مهم است که روابط خوبی با مشتریان خود داشته باشید. اما این به این معنی نیست که بخواهید تخفیفی بیش از حد به آنها بدهید زیرا شما با بودجه بسیار کمی در حال انجام پروژه مشتری خود هستید و دلیلی ندارد که بخواهید بیش از این مراعات حال او را بکنید!

با این حال مهم است که در طول انجام کار با مشتری در ارتباط باشید تا بتوانید او را از پیشرفت پروژه مطلع سازید و نظرات او را هم تاحد امکان در کار دخیل کنید.