سه استراتژی برندینگ که ارزش کسب و کار شما را افزایش می دهند

شما از کلمه برند چه چیزی متوجه می شوید؟ مردم اغلب این کلمه را به عنوان نام کمپانی استفاده می کنند. اما در واقعیت برند چیزی فراتر از نام یک شرکت است.

یک برند منعکس کننده فعالیت های یک شرکت و نوع محصولات و خدمات آن شرکت است که مصرف کنندگان می خواهند خریداری کنند.
برای مثال وقتی شما به برند نایک فکر می کنید، بلافاصله ذهن شما به موضوعاتی همچون ورزش قهرمانی و قدرت کشیده می شود. همچنین وقتی که به آیفون فکر می کنید، یک تجربه دیجیتالی شگفت انگیز در ذهن شما تداعی می شود.

بنابراین شما به یک استراتژی برندینگ قوی نیاز دارید تا به شما در ایجاد یک هویت برند قدرتمند کمک نماید.
هویت برند شیوه ای است که در آن یک شرکت خود را به مشتریانش نشان می دهد. در حالیکه استراتژی برندینگ تلاش مستمر برای توسعه یک برند موفق است که به یک شرکت کمک می کند به اهداف خاصی دست یابد.

سه استراتژی برندینگ که ارزش کسب و کار شما را افزایش می دهند:

استراتژی برندینگ موقعیت یک شرکت را در بازار تقویت می کند. اگر استراتژی برندینگ با موفقیت اجرا شود، به شما کمک خواهد کرد تا یک برند موفق ایجاد کنید و به اهداف خود در کسب و کار برسید. در این راستا سه استراتژی برندینگ به شما معرفی می کنیم:

1.تعریف شعار برای برند:

شعار برند در واقع یک پیغام است که با مخاطبان هدف شما درباره انتظاراتی که از محصولات و خدمات شما می توانند داشته باشند صحبت می کند. البته باید بدانید که تعریف شعار برند به تنهایی کافی نیست و باید یک هدف مشخص نیز برای برند خود تعریف کنید. در واقع هدف است که شما را از رقبایتان متمایز می کند.
استراتژی برندینگ

برای مثال شرکت معروف IKEA که در زمینه دکوراسیون و طراحی مبلمان در سطح دنیا فعالیت می کند، به مشتریان خود این وعده را می دهد که اجناس خود را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به آنها ارائه می کند. اما آنچه که IKEA را از دیگر فروشندگان آنلاین مبلمان متمایز می کند شعار انحصاری آنها با مضمون “کمک به مشتریان برای داشتن زندگی روزمره بهتر” می باشد.

2.ثبات و پایداری برند:

ایجاد یک هویت برندینگ قوی که شما را در معرض دید مخاطبان هدف قرار دهد، مهم است اما حفظ این روند اهمیت بسیار بیشتری دارد. این بدین معنی است که هرگز نباید دست به انجام کارهایی بزنید که مشتریان خود را دچار سردرگمی کنید.

شما باید اطمینان حاصل کنید که تمام پیغام های ارسالی شما به مخاطبان تان از قبیل بروز رسانی صفحه فیسبوک، عکس ارسالی در حساب اینستاگرام و یا ویدیو قرار گرفته در کانال یوتیوب شما با هویت برند شما سازگاری داشته باشد.

شرکت Target که یکی از بزرگترین شرکت های خرده فروشی در سطح دنیا می باشد، در بحث پایداری برند یک الگوی موفق می باشد. آنها 50 سال است که لوگوی خود را تغییر نداده اند!
استراتژی برندینگ

ثبات و پایداری برند Target در سطوح مختلف بازاریابی عمدتا بر روی تجربه خرید موفق متمرکز است. برچسبی که آنها بر روی محصولات خود استفاده می کنند شامل عبارت “انتظارات بیشتر، پرداخت کمتر” می باشد.
رنگ بندی ثابت و تلاش مستمر آنها برای تبلیغ فروشگاه هایشان به عنوان فروشگاه های دارای تخفیف های بالا همراه با ارائه محصولات با کیفیت و خدمات استثنایی برای مشتریان، این برند را را به یکی از محبوب ترین برندها در این زمینه تبدیل کرده است.

یک مثال بسیار موفق دیگر در این زمینه شرکت کوکاکولا می باشد. تمامی عناصر بازاریابی در این برند کاملا با یکدیگر هماهنگ می باشند که همین امر سبب شد تا کوکاکولا تبدیل به یکی از شناخته شده ترین برندهای جهان شود.

برندینگ، شخصیت و هویت را به محصولات و خدمات شما اضافه می کند و این دقیقا همان چیزی است که مردم با آن ارتباط دارند. اگر اشتباهی در این زمینه مرتکب شوید ممکن است تمامی زحمات شما در عرض مدت کوتاهی از بین برود. لذا اطمینان حاصل کنید که شعار، رنگ بندی، لوگو و هرچیز دیگری که به برند شما کمک می کند حفظ شود.

3.دلبستگی عاطفی:

آیا تاکنون دقت کرده اید که چرا برخی از تبلیغات بیشتر منجر به فروش می شوند؟ دلیل آن مشخص است چون این تبلیغات بیشتر سبب برانگیختن احساسات مشتریان می شوند. نتیجه یک تحقیق در سال 2015 نشان داد که آن دسته از آگهی های تبلیغاتی که مبتنی بر احساسات مشتریان بودند بیش از سایر تبلیغات در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شدند.
استراتژی برندینگ

برندها برای ایجاد یک هویت برندینگ قوی نیاز به استفاده از احساسات مخاطبان همچون شادی، غم و اندوه، ترس و خشم دارند. هنگامی که از این احساسات به درستی استفاده شود، نتیجه ای بسیار رضایت بخش در پی خواهد داشت. اما به خاطر داشته باشید که این امر مانند یک شمشیر دولبه می باشد و در صورت استفاده نادرست می تواند عواقب ناخوشایندی در پی داشته باشد. پس باید در برانگیختن احساسات مخاطبان خود دقت لازم را به خرج دهید.

چنانچه این مقاله برای شما مفید بود، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.