محبوبیت وردپرس

راز محبوبیت وردپرس در دنیا چیست؟

در سالهای اخیر محبوبیت وردپرس و امکانات آن باعث جذب میلیون ها نفر در سرتاسر دنیا به خود شده است و آن را تبدیل به یکی از سیستم های مدیریت محتوای تحسین برانگیز کرده است.

در حال حاضر حدود 66 میلیون سایت در دنیا با وردپرس ایجاد شده اند. وردپرس به 51 زبان رایج در دنیا ترجمه شده است و بیش از 46000 افزونه برای آن موجود می باشد که هریک از این افزونه ها امکانات خاصی را به سایت وردپرسی می افزایند.

همه موارد فوق حاکی از این است که محبوبیت وردپرس در بین سیستم های مدیریت محتوا تقریبا دست نیافتنی است.

نیاز به ساخت وب سایت های وردپرسی سبب شده که شرکت های زیادی اقدام به استخدام افرادی کنند که می توانند در بستر آن کدنویسی کنند و سایت های جدیدی را ایجاد کنند. به علاوه ساختار وردپرس به گونه ای است که افراد زیادی می توانند توسط آن بدون هیچ دانشی از کدنویسی اقدام به ایجاد سایت دلخواه خود کنند.

دلایل محبوبیت وردپرس چیست؟

وردپرس از سال 2003 عرضه شد و صرفا به عنوان یک ابزار وبلاگ نویسی از آن استفاده می شد. اما با گذشت زمان تبدیل به یکی از معروف ترین و محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا شد. در ادامه به برخی از ویژگی های مهم وردپرس نگاهی می اندازیم تا دلایل محبوبیت وردپرس را بیشتر درک کنیم.

سادگی در کار با آن

شما لازم نیست برای کار با وردپرس حتما در زمینه برنامه نویسی تبحر داشته باشید. بلکه می توانید کارهایی نظیر درج محصول و نمونه کار را با استفاده از افزونه های مخصوص به راحتی و بدون نیاز به کدنویسی انجام دهید. همچنین می توانید هر تغییری را در سایت خود بدون نیاز به برنامه نویسی ایجاد کنید و به سرعت آن را مشاهده کنید.

کاهش هزینه ها

در دسترس بودن طیف وسیعی از قالب های آماده باعث می شود هزینه ساخت یک وب سایت بشدت کم شود. کاربران می توانند از طریق سایت هایی نظیر تم فارست قالب موردنظر خود را خریداری کنند و به سرعت سایت خود را بر روی آن قالب پیاده سازی کنند.

پلاگین های زیاد

محبوبیت وردپرس

برای وردپرس تعداد بی شماری پلاگین ساخته شده است که هریک از این پلاگین ها امکانات خاصی را به سایت اضافه می کنند. با توجه به گسترش تعداد برنامه نویسان حوزه وردپرس روز به روز بر تعداد این پلاگین ها افزوده می شود. همین موضوع سبب افزایش محبوبیت وردپرس شده است.

نصب آسان

وردپرس همواره اهمیت زمان را برای کاربرانش در نظر می گیرد و نصب خودش را در مدت کوتاهی انجام می دهد. این قابلیت وردپرس، آن را از سایر سیستم های مدیریت محتوا متمایز ساخته است.

قابلیت سفارشی سازی

وردپرس را می توان با توجه به راحتی و نیاز خود سفارشی سازی کنیم. زیرا تعداد بسیار زیادی قالب در اختیار داریم که می توانیم بر روی آنها تنظیمات دلخواه خود را انجام دهیم. هر سایت می خواهد از سایر رقبای خودش متمایز باشد. رسیدن به این هدف در گرو سفارشی سازی سایت است.

امکان پذیر بودن تجارت الکترونیک

پلاگین ووکامرس برای ایجاد فروشگاه های آنلاین در بستر وردپرس ایجاد شده است. این پلاگین باعث رشد چشمگیر تجارت الکترونیک شده و وردپرس را به یکی محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا در زمینه ساخت فروشگاه های آنلاین تبدیل کرده است.

واکنش گرا بودن

واکنش گرا بودن نسبت به کلیه رزولوشن ها به رتبه بندی وب سایت ها کمک می کند. وردپرس به طور اتوماتیک واکنش گرا بوده که همین امر سبب علاقه موتورهای جستجو به سایت های وردپرسی شده است.

برطرف کردن سریع مشکلات

به دلیل استفاده بسیار زیاد از وردپرس در سطح دنیا، کاربران این سیستم مدیریت محتوا می توانند در صورت مواجه شدن با هرگونه مشکل فنی به راحتی راه حل این مشکل را در سطح اینترنت پیدا کنند و با سایر کاربران وردپرس در تعامل باشند.