اشتراک گذاری مطالب

5 راهکار برای تشویق کاربران به منظور اشتراک گذاری مطالب شما

آیا تا بحال یک مقاله یا محتوا را مشاهده کرده اید که از نظر خودتان سطح کیفی متوسطی داشته، اما تعداد زیادی از کاربران آن را به اشتراک گذاشته اند و درباره آن کامنت نوشته اند؟

ممکن است با خود فکر کنید: محتوایی که من تولید می کنم بسیار بهتر از این است! پس چرا کاربران آن را به اشتراک نمی گذارند؟

اگر شما به تازگی تولید محتوا برای سایت خود اعم از پست های وبلاگ، مقالات، پست های شبکه های اجتماعی و غیره را شروع کرده اید نباید به سرعت انتظار اشتراک گذاری مطالب خود را داشته باشید. اما اگر زمان نسبتا طولانی در این زمینه فعالیت می کنید و هنوز میزان اشتراک گذاری مطالب سایت شما زیاد نیست، شاید بهتر باشد چاره ای بیاندیشید.

احتمالا شما هم این جمله را شنیده اید: محتوا پادشاه است. بنابراین شما تلاش می کنید که محتوای مناسبی برای سایت خود تولید کنید. اما این موضوع به تنهایی کافی نیست. قطعا شما می خواهید محتوایی که می نویسید توسط کاربران خوانده شود. برای تحقق این موضوع و اشتراک گذاری مطالب شما توسط کاربران، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

راهکارهای افزایش اشتراک گذاری مطالب توسط کاربران

اشتراک گذاری مطالب یک جاده دو طرفه است

اگر می خواهید میزان اشتراک گذاری مطالب و نوشته های شما توسط کاربران افزایش یابد، خودتان باید این عمل را انجام دهید. به این شکل که باید سایت ها و نویسندگان مشابه در زمینه کاری خود را پیدا کنید و مطالب آنها را با کاربران و فالوورهای خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. در این صورت این احتمال وجود دارد که برخی از آنها نیز مطالب سایت شما را در صفحات خود به اشتراک بگذارند.

انتظار نداشته باشید که طی یک روز از این روش نتیجه بگیرید. اما اگر در انجام آن صبر و حوصله به خرج دهید قطعا نتیجه خوبی خواهید گرفت.

اشتراک گذاری مطالب به شیوه صحیح

هنگامی که محتوای سایر افراد را با مخاطبان خود به اشتراک می گذارید، بهتر است در مورد آن کمی فکر کرده و خلاقیت به خرج دهید. اگر می خواهید شخصی با تعداد فالوورهای زیاد محتوای شما را به اشتراک بگذارد، باید از سایر افراد متمایز باشید. محتوای شما باید به گونه ای باشد که تحسین سایر مخاطبان را درپی داشته باشد.

درخواست از مخاطبان برای اشتراک گذاری مطالب

شما نمی توانید بدون درخواست کردن چیزی را که می خواهید به دست بیاورید. اما مهم است که این درخواست را از افراد درستی داشته باشید. این امر در مورد اشتراک گذاری مطالب نیز صدق می کند.

یک درخواست خشک و خالی با مضمون “پست من را به اشتراک بگذار!” نمی تواند نتایج چندان جالبی را برای شما در پی داشته باشد. در عوض اگر از افراد خاصی بخواهید که محتوای شما را با فالوورهای خودشان به اشتراک بگذارند و آنها را به خوبی قانع کنید که محتوای شما برای آنها مناسب خواهد بود، مقاله شما به صورت هدفمند توسط مخاطبان به اشتراک گذاشته خواهد شد.

صحبت درباره دیگران

اگر شخص مهمی از شما در محتوای خودش به شکلی مثبت نام ببرد، آیا شما نمی خواهید آن محتوا را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید؟ بنابراین خوب است که نقل قول ها و بازخوردهای افراد مهم در خصوص خود به شیوه مناسبی با مخاطبان در میان بگذارید.

یافتن متحدهای استراتژیک

اگر کارآفرینان دیگری باشند که مخاطبان هدف شان با شما یکسان باشد اما در عمل با شما رقابتی نداشته باشند، شما بسیار خوش شانس هستید. برقراری رابطه با این کارآفرینان می تواند سبب پیشرفت هر دو طرف شده و منجر به یک دوستی پایدار می شود. شما از طریق این شرکای تجاری می توانید اشتراک گذاری مطالب خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید.

با انجام نکات فوق می توانید مطمئن باشید که از این پس اشتراک گذاری مطالب شما بسیار بیشتر خواهد بود.