سئوی موتورهای جستجو

اقدامات ضروری برای بهبود سئوی سایت در موتورهای جستجو

در این مطلب قصد داریم به شما یک چک لیست از مهمترین کارهایی که باید برای سئوی سایت خود در سال 2017 انجام دهید، معرفی نماییم. این نکات با توجه به آخرین توصیه ها و الگوریتم های موتورهای جستجو گردآوری شده اند و رعایت آنها می تواند تاثیر زیادی بر بهبود رتبه سایت شما در نتایج موتورهای جستجو داشته باشد.

1.محتوای ارزشمند و مرتبط تولید کنید:

در سال 2017 بیش از هر زمان دیگری محتوا از نظر موتورهای جستجو، ارزشمند به شمار می رود. سایت های با محتوای غنی تر در مکان های برتر نتایج جستجو قرار می گیرند و سایت های با محتوای کمتر در مکان های پایین تر جای می گیرند.

در عین حال بحث لینک سازی دیگر مانند سالهای گذشته در ارتقای رتبه سایت موثر نیست و کاری کم ارزش تلقی می شود که باید کم کم آن را فراموش کرده و بیشتر بر روی تولید محتوا تمرکز کنیم.

تولید محتوا را باید به گونه ای انجام دهید که بیشترین بازخورد را از سمت مخاطبین دریافت نمایید. با بررسی مواردی همچون میزان رقابتی بودن کلمات کلیدی و میزان ورودی که از هر مقاله خود دریافت کرده اید، می توانید بهتر استراتژی تولید محتوای خود را پیش ببرید و نتیجه مطلوب تری کسب نمایید.

2.بهینه سازی تصاویر و ویدیوها را فراموش نکنید:

آیا شما تنها به بهینه سازی محتوای متنی توجه می کنید و محتوای بصری سایت خود را نادیده می گیرید؟ خب بهتر است که در این خصوص یک تجدید نظر کنید. زیرا تمایل مردم به خواندن متن طولانی در سالهای اخیر کاهش یافته و آنها بیشتر به دنبال عکس و ویدیوهای مرتبط هستند.

بهتر است نکات زیر را در خصوص بهینه سازی محتوای بصری سایت خود بکار بگیرید:

  • عناوین، تگ متا و کلمات کلیدی را برای تصاویر خود به کار بگیرید.
  • هیچگاه از خصوصیت Alt برای تصاویر غافل نشوید.
  • از تصاویر و ویدیوهای با حجم بالا در سایت خود استفاده نکنید زیرا سرعت لود سایت را به شدت کاهش خواهند داد.
  • اگر می خواهید از ویدیو استفاده کنید، دلیلی ندارد که دیگر از متن استفاده نکنید! بنابراین سعی کنید که در کنار ویدیوی خود یک متن نیز در مورد آن بنویسید تا موتورهای جستجو کار راحت تری برای ایندکس کردن آن داشته باشند.
  • برای بهبود سئوی تصاویر، باید عنوانی را در زیر هر عکس برای آن بنویسید تا به بهبود سئوی عکس ها بتوانید کمک کنید.

3.گوگل سایت های کاربر پسند را بیشتر دوست دارد:

آخرین باری که UX یا تجربه کاربری سایت خود را مورد بازبینی قرار دادید چه زمانی بوده است؟ اگر این امر به ماهها قبل برمی گردد، اصلا اتفاق خوشایندی محسوب نمی شود. در سال 2017 یکی از اولویت های موتورهای جستجو برای رتبه بندی سایت ها، تجربه کاربری آنهاست.

ساخت وب سایت کاربرپسند نه تنها از نقطه نظر سئو، بلکه از نظر نرخ تبدیل کاربران به بازدیدکنندگان دائمی نیز بسیار مفید خواهد بود.

موتورهای جستجو

این عامل سبب می شود که سایت شما راحت تر توسط کاربران پیدا شود و آنها از گشت و گذار در سایت شما لذت بیشتری خواهند برد و به احتمال زیاد به مشتریان محصولات و خدمات شما تبدیل خواهند شد.

نکات زیر در این خصوص می تواند به شما کمک کند:

  • اطمینان حاصل کنید که منوی ناوبری سایت شما کاملا واضح و ساده است.
  • لینک های سایت خود را مرتبا بررسی نمایید و نسبت به اصلاح لینک های شکسته اقدام کنید.
  • صفحه اصلی وب سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که کاربران بتوانند از طریق آن به راحتی به سایر صفحات سایت دسترسی داشته باشند.

4.ریسپانسیو بودن و واکنش گرایی اجباری است:

گوگل اعلام کرده است که ریسپانسیو بودن سایت بسیار مهم است و سایت های ریسپانسیو در نتایج جستجو با اولویت بیشتری نسبت به سایت های معمولی نشان داده می شوند. بنابراین بهتر است که شما هم نسبت به واکنش گرا ساختن سایت خود در اسرع وقت اقدام نمایید تا بتوانید ورودی بهتری از موتورهای جستجو دریافت نمایید.

5.محتوای خود را به روز نگه دارید:

به خاطر داشته باشید که همواره باید محتواهای قبلی سایت خود را آنالیز کنید و آنها را با اطلاعات جدیدتر به روز کنید. موتورهای جستجو به اطلاعات جدید علاقه زیادی دارند. بنابراین همواره سعی کنید محتوای خود را به روز نگه دارید.

چنانچه این مطلب برای شما مفید بود، لطفا آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.