نداشتن وب سایت

بهانه های صاحبان کسب و کار برای نداشتن وب سایت چیست؟

همواره در جوامع مختلف افرادی وجود دارند که به دلایل متعددی علاقه ندارند خود را با پیشرفت تکنولوژی همگام سازند و شیوه های سنتی را ترجیح می دهند. مواردی همچون بازاریابی، فروش، برندینگ و … از جمله موضوعاتی هستند که در سالهای اخیر با توجه به گسترش اینترنت و تکنولوژی دستخوش تغییرات بسیاری شده اند.

اما در راس همه این موارد برخورداری از یک وب سایت حرفه ای حرف اول را می زند که این مورد نیز ممکن است با مخالفت عده ای از صاحبان کسب و کار مواجه شود. اما چنانچه به این افراد دلایل علمی و منطقی داشتن یک وب سایت برای کسب و کارشان گفته شود، ممکن است آنها نیز سرانجام به ایجاد وب سایت برای معرفی کسب و کار خود در فضای آنلاین ترغیب شوند.

در حال حاضر نزدیک به 46 درصد از کسب و کارها در سرتاسر دنیا فاقد وب سایت هستند. 24 درصد از این کسب و کارها احتمالا قصد دارند که بزودی برای خود سایتی راه اندازی کنند اما 22 درصد باقی مانده همچنان هیچ علاقه ای به داشتن وب سایت ندارند.

در ادامه به بررسی بهانه های صاحبان کسب و کار برای نداشتن وب سایت می پردازیم و همچنین به معرفی راه حل هایی می پردازیم که با ارائه آنها به این افراد می توانید آنها را از فکر نداشتن وب سایت منصرف نمایید.

  1. من به سایت نیاز ندارم:

یکی از بهانه های نداشتن وب سایت این است که اساسا شخص موردنظر نیازی به داشتن وب سایت برای خود احساس نمی کند. در پاسخ به این افراد باید گفت:

  • بیش از 84 درصد از افراد از اینترنت استفاده می کنند.
  • 96 درصد از افرادی که از اینترنت استفاده می کنند، دارای سنی بین 18 تا 49 سال می باشند که می توان گفت تمامی مخاطبان کسب و کارها را شامل می شود.
  1. زمینه کاری من آنلاین نیست:

یکی از دلایلی که این افراد برای نداشتن وب سایت دارند این است که سایر رقبایشان در اینترنت حضور ندارند. در پاسخ به این افراد باید گفت:

  • چه بهتر! این بدین معنی است که شما رقبای بسیار کمتری در فضای مجازی خواهید داشت.
  • 61 درصد از کاربران محصولاتی که می خواهند خریداری نمایند را ابتدا از طریق اینترنت جستجو و مشاهده می کنند.
  • امروزه درصد بالایی از افراد دارای اسمارت فون هستند که توسط آنها براحتی به اینترنت متصل می شوند. طبیعتا مشتریان شما نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
  1. من پولی برای راه اندازی سایت ندارم:

یکی دیگر از دلایل این افراد برای نداشتن وب سایت ، هزینه هایی است که باید برای ساخت و نگهداری آن انجام دهند. راهکارهایی برای حل این مشکل پیش بینی شده است:
نداشتن وب سایت

  • می توانید از هزاران سایت ساز رایگان نظیر وردپرس، جوملا، دروپال، پرستاشاپ و … استفاده کنید.
  • به دلیل تعدد شرکت های طراحی وب در سطح دنیا، شما می توانید سایت خود را با هر سطح قیمتی که توانایی دارید ایجاد کنید.
  • همچنین می توانید از بین تعداد زیادی فریلنسر، طراحان وب با قیمت مناسب را برای ایجاد سایت خود انتخاب کنید.
  1. من به اندازه کافی مشتری دارم:

یکی دیگر از توجیهات این افراد برای نداشتن وب سایت این است که گمان می کنند به اندازه کافی مشتری دارند و نیازی به حضور در فضای مجازی ندارند. در پاسخ به این مطلب باید گفت:

  • شما هرگز نمی توانید پیش بینی کنید که وضعیت بازار چگونه خواهد بود. از کجا معلوم که مدتی دیگر این مشتریان به هر دلیلی نخواهند از شما خرید کنند؟ بنابراین هیچ فرصتی برای یافتن مشتری های جدید نباید از دست برود.
  • بسیاری از افراد برای خریدن محصول یا استفاده از خدمات خاصی ابتدا آن را در اینترنت جستجو می کنند. بنابراین داشتن سایت یک فرصت ایده آل برای شماست که خود را در معرض دید این افراد قرار دهید.
  • اگر خدمات شما به گونه ای باشد که امکان عرضه آنها برای مشتریان خارج از کشور نیز وجود داشته باشد، چگونه می خواهید بدون داشتن وب سایت خود را به این مشتریان معرفی نمایید؟
  1. من در رسانه های اجتماعی فعالیت دارم:

یکی دیگر از بهانه های برخی از صاحبان کسب و کار برای نداشتن وب سایت این است که در شبکه های اجتماعی فعالیت چشمگیری دارند و نیازی به داشتن وب سایت احساس نمی کنند. در پاسخ به این ادعا باید گفت:نداشتن وب سایت

  • حضور در رسانه های اجتماعی بسیار خوب است اما کافی نیست. رسانه های اجتماعی مکمل یک سایت خوب هستند.
  • شما به طور منظم در رسانه های اجتماعی خود محتوا گذاری می کنید. اما در صورت نداشتن وب سایت جایی را برای لینک دادن نخواهید داشت.
  • شما با داشتن یک وب سایت قوی می توانید فالوورهای خود را به بازدید از سایت خود تشویق نموده و آنها را تبدیل به مشتریان دائمی خود کنید.
  1. من زمانی برای مدیریت و نگهداری از سایت ندارم:

برخی از صاحبان کسب و کار کمبود وقت برای مدیریت و نگهداری سایت را بهانه ای برای نداشتن وب سایت می دانند. اما به این افراد باید گفت:

  • اگر شما برای خوردن یک فنجان قهوه و باز کردن یک ایمیل وقت دارید، قطعا برای مدیریت یک وب سایت نیز می توانید وقت بگذارید.
  • شرکت های بسیاری هستند که خدمات مدیریت و نگهداری از سایت ها را به شما ارائه می دهند. شما می توانید سایت خود را بدون اینکه حتی نیاز باشد خودتان کوچکترین تغییری در آن بدهید، توسط این شرکت ها به خوبی مدیریت کنید.