بازاریاب حرفه ای

چگونه یک بازاریاب حرفه ای شویم؟

موفقیت حرفه ای؛ چیزی که همه ما در زندگی خود به دنبال آن می باشیم.

موفقیت در بازاریابی مانند سایر امور زندگی توسط نتایج بدست آمده سنجیده می شود و برای دستیابی به نتایج موردنظر نیاز به یک برنامه مشخص دارید.

یک شغل رایج بازاریابی شامل ترکیبی از تفکرات استراتژیک و کارهای تکراری است. بازاریاب های موفق، بیشتر وقت خود را به فکر کردن می گذرانند و توانایی مدیریت چندین پروژه به صورت همزمان را دارند.

گمان نکنید که صرفا با کار طولانی و سخت کوشی می توانید در این زمینه موفق شوید. چه بسا اگر شما کار بازاریابی را به شیوه ای نادرست انجام دهید، آنگاه هیچ نتیجه ای از این سخت کوشی خود نخواهید گرفت.

بازاریاب حرفه ای سخت کار نمی کند، بلکه هوشمندانه کار می کند. انجام کارها به شیوه ای موثر به شما امکان می دهد که پروژه های خود را سریع تر مدیریت کنید و همزمان بتوانید کارهای بیشتری انجام دهید.

برخی از ویژگی های یک بازاریاب حرفه ای:

1.سحرخیز باش تا کامروا شوی:

یک بازاریاب حرفه ای همواره زود از خواب بیدار می شود. بیدار شدن در صبح زود زمان بیشتری برای فکر کردن و برنامه ریزی برای انجام کارها به شما خواهد داد و حس خوبی به شما دست خواهد داد از اینکه زمان زیادی را برای انجام کارهایتان در پیش خواهید داشت.

ثابت شده است که بازاریابان سحرخیز، خلاق تر و با استرس کمتری کارهای خود را انجام می دهند. در صبح زود به دلیل اینکه سروصدای کمتری در اطراف شما وجود دارد، می توانید با فراغ بال نسبت به برنامه ریزی برای انجام کارهای خود اقدام کنید.

زود برخاستن از خواب به معنی کمتر خوابیدن نیست. بلکه خواب شبانگاهی خوب نیز اهمیت زیادی دارد. بنابراین بهتر است که زودتر بخوابید تا بتوانید زودتر از خواب بیدار شوید.

2.تمرین، تمرین، تمرین:

قطعا همه ما می دانیم که تمرین در زمینه بازاریابی بسیار مفید خواهد بود. اما مشکلی که همه ما با آن داریم نداشتن زمان کافی برای انجام این تمرین ها است.

انجام یک برنامه تمرینی قطعا آسان نخواهد بود. شما هر بهانه ای برای انجام ندادن این تمرینات پیدا خواهید کرد. اما بدون شک هر زمان که این تمرینات را انجام دهید حس بسیار خوبی نسبت به خود خواهید داشت.

یک بازاریاب حرفه ای با انجام تمرینات مناسب در زمینه بازاریابی در ابتدای هر روز، انرژی کافی برای انجام کارهایش در کل روز خواهد داشت و انگیزه کسب خواهد کرد که بتواند بر روی پروژه هایش تمرکز کند.

3.از بین بردن حواس پرتی:

یک بازاریاب حرفه ای باید از تمام رسانه ها و ابزارهایی که مانع کار او هستند و نتیجه ای جز اتلاف وقت برایش ندارند دوری کند.

برای مثال ایمیل های بروزرسانی شبکه های اجتماعی نظیر لینکداین و توئیتر و فیسبوک را باید حتما غیرفعال کنیم. تلویزیون نیز یکی دیگر از ابزارهایی است که موجب حواس پرتی و اتلاف وقت می شود. با کاهش میزان مشاهده تلویزیون می توانید برای کارهای بسیار مهم خود زمان بگذارید و زمان خود را صرف آموزش بیشتر نمایید.

بررسی کنید که چگونه روز خود را می گذرانید. کنار گذاشتن عوامل مزاحم نقش مهمی در پیشرفت کاری شما خواهد داشت.

4.استفاده از ابزارهای سودمند و مدرن در بازاریابی

ممکن است شما در طول هرروز کار زیادی انجام دهید بدون اینکه دستاورد خاصی داشته باشید. علت این امر این است که شما زمانتان را صرف انجام کارهای کوچک و نه چندان موثر مثل پاسخ دادن به ایمیل ها و تنظیم قرار ملاقات های کاری می کنید و اقدامی در راستای پیشبرد پروژه خود انجام نمی دهید.

راه حل چیست؟ اتوماسیون کارهای روزمره.

استفاده از این ابزارها برای انجام کارهای تکراری زمان بیشتری برای تمرکز بر روی انجام کارهای مهمتر در اختیار شما قرار می دهد. هیچکس از شما بخاطر پاسخ دادن به ایمیل ها یا وقت گذراندن در جلسه های کاری قدردانی نخواهد کرد. پس بهتر است بر روی چیزهایی کار کنید که نتایج ملموسی دارند.
بنابراین باید سعی کنید راهکارهایی که برای شما موثر هستند را پیدا کنید و بر روی آنها بیشتر زمان بگذارید.

چنانچه این مقاله برای شما مفید بود، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.