اهمیت برخورداری از وب سایت

دلایل اهمیت برخورداری از وب سایت

در مطالب قبلی به معرفی عناصر مهم در صفحه اصلی سایت و همچنین معرفی برخی نکات اساسی در طراحی سایت های تعاملی پرداختیم. در این نوشته قصد داریم شما را از اهمیت برخورداری از وب سایت برای کسب و کار خود آگاه کنیم.

ممکن است مانند بسیاری از صاحبان کسب و کارهای خرد، شما نیز بر این باور باشید که نیازی به داشتن وب سایت ندارید و تنها مراجعه حضوری مشتریان به محل کار شما کفایت می کند. اما این تصوری کاملا نادرست می باشد چرا که شما حتی در صورتی که صاحب یک مغازه کوچک ابزار فروشی یا آجیل فروشی باشید باز هم نیاز به داشتن یک وب سایت برای کار خود دارید. ممکن است شما در کار خود استفاده ای از کامپیوتر نداشته باشید و به این دلیل نداشتن وب سایت برای خود را توجیه کنید. اما آیا مشتریان شما نیز هیچکدام از کامپیوتر استفاده نمی کنند؟؟ این استدلال ها در عصر تکنولوژی هیچ توجیهی ندارند و داشتن یک وب سایت خوب و تعاملی از واجبات هر کسب و کار کوچک و بزرگ محسوب می شود.

امروزه در آغاز یک مکالمه کاری به منظور خرید محصول از شما، معمولا مشتریان اولین چیزی که از شما می خواهند آدرس وب سایت تان است تا بتوانند درباره شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. چنانچه شما فاقد یک وب سایت خوب باشید، احتمال زیادی وجود دارد که این مشتری را برای همیشه از دست بدهید.

در ادامه به ذکر دلایل اهمیت برخورداری از یک وب سایت برای کسب و کارها می پردازیم تا شما هم دیگر تردیدی در خصوص راه اندازی یک وب سایت برای خود نداشته باشید:

1.افزایش اعتبار شما:

امروزه به طور فزاینده ای مصرف کنندگان از طریق اینترنت محصولات و خدمات مورد نیاز خود را جستجو می کنند. چنانچه شما سایتی نداشته باشید، براحتی این مشتریان را به رقیبان خود واگذار خواهید کرد. بنابراین با داشتن یک سایت خوب می توانید اعتبار بالایی در زمینه کاری خود در بین مشتریان و همکاران خود کسب کنید.
اهمیت برخورداری از وب سایت
اگر کسب و کار شما به گونه ای باشد که دفتر کاری نداشته باشید و مثلا کار خود را در منزل انجام می دهید، اهمیت برخورداری از وب سایت برای معرفی محصولات و خدمات شما دوچندان می شود.

2.صرفه جویی اقتصادی:

به عنوان صاحب یک کسب و کار خرد ممکن است تصور کنید که توانایی مالی برای راه اندازی یک وب سایت را ندارید، اما باید توجه داشته باشید که اولا تعرفه طراحی وب سایت در شرکت های مختلف با یکدیگر کاملا متفاوت است و با کمی تحقیق می توانید یک سایت متناسب با بودجه خود سفارش بدهید. دوما اینکه باید به این موضوع فکر کنید که در صورت راه اندازی وب سایت و انجام تبلیغات و سئوی مناسب بر روی آن می توانید در کمترین زمان ممکن با درآمد حاصل از افزایش فروش خود، هزینه طراحی سایت خود را به سرعت جبران کنید. لذا صرفه جویی اقتصادی در بلندمدت نیز اهمیت برخورداری از وب سایت را برای شما اثبات خواهد کرد.

3.قابلیت اطلاع رسانی به مشتریان در خصوص محصولات:

دلیل دیگر اهمیت برخورداری از وب سایت این است که وب سایت مانند یک بروشور یا کاتالوگ آنلاین از محصولات شما است. به جای اینکه زمان و هزینه زیادی را صرف چاپ کاتالوگ و بروشور کنید، می توانید به راحتی با ایجاد یک گالری از محصولات و نمونه کارهای خود در سایت، یک کاتالوگ آنلاین از محصولات خود ایجاد کنید. در این حالت می توانید به راحتی محصولات جدید خود را به سایت اضافه کنید، بدون اینکه نیاز به صرف هزینه برای چاپ کاتالوگ جدید داشته باشید.

4.در دسترس بودن همیشگی برای مشتریان:

به طور میانگین شما روزانه بین 8 تا 12 ساعت در محل کار خود حاضر خواهید بود. اما اگر مشتریانی غیر از ساعات اداری بخواهند راجع به محصولات شما اطلاعات کسب کنند، باید چه کنند؟ اینجاست که بار دیگر اهمیت برخورداری از وب سایت خود را نشان می دهد.
اهمیت برخورداری از وب سایت
با داشتن یک وب سایت مناسب شما می توانید در طول 24 ساعت شبانه روز اطلاعات محصول خود را در اختیار مشتریان قرار دهید و در تمامی ساعات شبانه روز بتوانید برای خود مشتری جدید بیابید.

5.افزایش سهم خود در بازار:

چنانچه شما تولید کننده محصول خاصی باشید، وب سایت شما می تواند محلی برای فروش محصولات شما باشد. همچنین به عنوان یک خرده فروش، داشتن یک وب سایت فروشگاهی می تواند بازار فروش بزرگتری برای شما فراهم کند. آیا تصور می کنید که نمی توانید محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین بفروشید؟ پس به یاد داشته باشید که امروزه حتی خانه و ماشین هم به صورت آنلاین فروخته می شوند.

6.صرفه جویی در زمان:

اگر کار شما به گونه ای باشد که هرروز مراجعین زیادی داشته باشید و آنها هم سوالات ریز و درشت زیادی در خصوص محصولات شما داشته باشند، احتمالا به سرعت احساس کلافگی و خستگی به شما دست می دهد. اهمیت برخورداری از وب سایت اینجا خود را بخوبی نشان می دهد. با داشتن یک وب سایت و قرار دادن اطلاعات کاملی از محصولات خود در سایت، می توانید بسیاری از ابهامات مشتریان را از بین ببرید و زمان کمتری را صرف پاسخگویی به سوالات بعضا بدیهی مشتریان بکنید.

7.رقابت با بزرگان در زمینه کاری خود:

آیا رقبای بزرگی در صنعت خود دارید که تصور می کنید هرگز نمی توانید به جایگاه آنها برسید؟ اهمیت برخورداری از وب سایت در این است که می توانید با اتخاذ یک استراتژی مناسب در وب سایت خود جایگاه آنها را تضعیف کنید.
اهمیت برخورداری از وب سایت
ممکن است شرکت شما به بزرگی رقیبانتان نباشد و هیچوقت نتوانید به آنها برسید، اما دستکم می توانید برخی از مشتری های آنها را به خود جذب کنید.

8.بازاریابی محصولات و خدمات:

اینترنت راههای بسیار جدید و متنوعی برای بازاریابی بوجود آورده است که پیش از این وجود نداشتند.با بکارگیری روش های مناسب بازاریابی نوین می توانید بازدیدکنندگان زیادی را به سایت خود جذب کنید.

9.بهبود سطح خدمات رسانی به مشتریان:

اهمیت برخورداری از وب سایت خود را بیش از هرچیزی در ارتقا کیفیت خدمات رسانی و پشتیبانی از مشتریان نشان می دهد. راه اندازی یک سیستم ارسال تیکت پشتیبانی برای مشتریان، ساخت یک صفحه سوالات متداول، سیستم چت آنلاین با مشتریان، راه اندازی بخش وبلاگ به منظور ارسال مقالات مفید در زمینه کاری خودتان و ارسال خبرنامه منظم به مشتریان از جمله این راهکارها هستند که توسط آنها می توانید پشتیبانی مناسبی از کاربران خود داشته باشید.
اهمیت برخورداری از وب سایت

امروزه اهمیت برخورداری از وب سایت دیگر بر کسی پوشیده نیست. بنابراین با داشتن یک وب سایت می توانید با خیال آسوده تری به کار خود ادامه دهید. در غیر اینصورت این امکان وجود دارد که کسب و کار شما به دست فراموشی سپرده شود! جهت مشاوره در زمینه طراحی سایت و اطلاع از تعرفه های طراحی انواع سایت در کانون هلان با ما در ارتباط باشید.

چنانچه این مقاله برای شما مفید بود، لطفا آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.