پلاگین های وردپرس

پیامدهای مثبت و منفی استفاده از پلاگین های وردپرس

پس از اینکه شما یک سایت ارزشمند توسط وردپرس ایجاد کردید، می توانید با بررسی دایرکتوری اصلی وردپرس اقدام به نصب تعدادی پلاگین بر روی سایت خود کنید تا بتوانید امکانات آن را ارتقا دهید. این یک امر اجتناب ناپذیر به نظر می رسد زیرا در حالت عادی جز نوشتن مقاله شما امکان انجام کار دیگری در سایت وردپرسی خود نخواهید داشت.

اما آیا این ایده خوبی است که هر تعداد پلاگین که دوست دارید بر روی سایت خود نصب کنید؟ پیش از شروع به نصب پلاگین های وردپرس باید مطمئن شوید که این پلاگین ها علاوه بر افزایش امکانات سایت شما، مشکل خاصی نیز برای آن پدید نمی آورند.
این امر مربوط به تعداد پلاگین های وردپرس نصب شده نیست، بلکه مربوط به این است که چه پلاگین هایی نصب خواهید کرد.

پلاگین های وردپرس ممکن است سبب کاهش سرعت سایت شده و در صورتی که از اعتبار چندانی نیز برخوردار نباشند، می توانند تهدیدی برای امنیت سایت به حساب آیند.

نصب هریک از پلاگین های وردپرس سبب افزایش تعداد درخواست های HTTP خواهد شد و در برخی موارد می تواند باعث افزایش درخواست برای فراخوانی جاوااسکریپت شود.

در درازمدت ممکن است به دلایلی همچون عدم بروز رسانی پلاگین های وردپرس سایت شما از نظر امنیتی دچار مشکل شود و تبدیل به طعمه مناسبی برای هکرها شود. بنابراین قبل از نصب پلاگین های وردپرس باید سوالات زیر را از خود بپرسید:

آیا واقعا برای سایت شما ضروری است؟

یک پلاگین را صرفا به این دلیل که بسیار برای کاربران محبوب است نباید نصب کنید. باید ببینید که از طریق آن به چه چیزی می خواهید برسید و چه کاربردی برای شما خواهد داشت آنگاه می توانید در خصوص نصب آن تصمیم گیری نمایید.

آیا امکان کار کردن بدون آن وجود دارد؟

اگر شما دقیقا بدانید که چرا به یک پلاگین خاص نیاز دارید، بهتر است بررسی کنید که آیا بدون آن پلاگین می توانید کار خود را انجام دهید یا خیر.

اگر با کدنویسی آشنایی خاصی ندارید، وابستگی شدیدی به استفاده از پلاگین ها خواهید داشت. در غیر اینصورت خودتان می توانید درون فایلfunctions.php کدها را اضافه نمایید و دیگر نیازی به نصب پلاگین های وردپرس ندارید.

آیا این پلاگین برای انجام کار خاصی بهترین است؟

همه پلاگین ها یکسان نیستند اما برای انجام یک کار در وردپرس پلاگین های متعددی وجود دارد که شما می توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید. اما چگونه می خواهید تشخیص دهید که کدام یک از این پلاگین ها دقیقا مناسب شماست؟ بهتر است مواردی همچون تعداد استفاده و همچنین آخرین بروزرسانی را در این مورد درنظر داشته باشید.

برای مثال پلاگینی که بیش از یکسال از آخرین آپدیتش می گذرد، نمی تواند انتخاب چندان مناسبی باشد. همچنین پلاگینی که نزدیک به 100هزار بار دانلود شده است، اولویت بیشتری نسبت به پلاگینی دارد که تنها 10 بار دانلود شده است.

معتبر بودن نویسنده پلاگین

وقتی در مورد پلاگین های وردپرس تحقیقاتی انجام می دهید، باید از نویسنده آنها شروع کنید و سعی کنید بفهمید که هدف نویسنده از نوشتن این پلاگین چه بوده است. در بیشتر موارد هدف این بوده است که آنها با پلاگین خود مشکلی را حل کنند. اما در برخی موارد آنها تنها برای سرگرمی این پلاگین را نوشته اند که در این صورت نباید انتظار پشتیبانی مناسبی از جانب آنها داشته باشید.

میزان محبوبیت پلاگین های وردپرس

میزان محبوبیت پلاگین را بررسی کنید. آیا مورد علاقه طراحان و توسعه دهندگان سایت در سطح دنیا می باشد؟ آیا توسط دیگران بسیار توصیه شده است؟ با این حال این معیارها نمی توانند به تنهایی برای انتخاب درست تعیین کننده باشند.

منظم بودن بروزرسانی ها برای پلاگین های وردپرس

با مراجعه به صفحه هر افزونه در دایرکتوری وردپرس می توانید تاریخ آخرین بروزرسانی آن را مشاهده نمایید. پلاگینی ایده آل است که برای آن بطور مرتب بروزرسانی منتشر شود تا علاوه بر رفع اشکالات نسخه های قبلی، امکانات جدیدی نیز به آن افزوده شود.