پیام رسانی برند

آیا پیام رسانی برند شما موثر است؟

پیام رسانی برند از طریق بسته بندی محصول پیچیدگی خاص خود را دارد. بنابراین بهتر است شما آن را پیچیده تر نکنید.

بسته بندی را به عنوان پل ارتباطی بین برند و مصرف کننده خود در نظر بگیرید زیرا دقیقا وظیفه اصلی بسته بندی همین است.

شما می خواهید که مصرف کنندگان محصول شما را بخرند. مصرف کنندگان نیز می خواهند بدانند که چرا باید محصول شما را خریداری کنند. بسته بندی محصول شما نقش پل ارتباطی بین این دو تفکر را ایفا می کند. زیرا بسته بندی محصول به عنوان نماینده برند شما و موارد مربوط به آن وظیفه پیام رسانی برند شما را ایفا می کند.

پیام رسانی برند توسط بسته بندی کار ساده ای نیست. اما با بکارگیری نکات زیر می توان تا حدود زیادی به تحقق آن کمک نمود:

بسته بندی چگونه با مخاطب صحبت می کند؟

هر جنبه از یک بسته اطلاعاتی را به مصرف کننده منتقل می کند. از ظاهر آن گرفته تا شیوه قرار گرفتن آن در قفسه هریک به نوعی پیام رسانی برند را انجام می دهند. برای کمی کاغذ و پلاستیک بد نیست درست است؟

اما بسته بندی صرفا برای پیام رسانی برند کافی نیست. یک بسته بندی موثر فراتر از نیازها و خواسته های مستقیم بازار هدف تاثیرگذار خواهد بود و اثرات آن منحصر به برند نخواهد بود. براساس تحقیقات صورت گرفته در بازار بسته بندی جهانی، تمایز برند برای بهبود تاثیرات بازاریابی یکی از دلایل استفاده از بسته بندی می باشد. بنابراین ضروری است که برندها به این موضوع توجه داشته باشند.

طراحی مشتری محور

پیام رسانی برند به شکل موثر به فهمیدن تجربیات و نیازهای بازار هدف شما وابسته است. دستیابی به این هدف یک فرآیند شناخته شده است که از آن به عنوان طراحی مشتری محور یاد می شود و رویکردی است که میزان علاقه مصرف کننده را در طول هر مرحله از طراحی مورد بررسی قرار می دهد.

این فرآیند با شناسایی نیازهای بازار هدف و بررسی پیام هایی که هر جنبه از بسته بندی در زمان دیده شدن به مخاطبان القا می کند آغاز می شود. وقتی بسته محصول باز می شود چه صدایی می دهد؟ توضیحات محصول چگونه بر روی بسته بندی قرار گرفته اند؟ جنس بسته بندی از کاغذ است یا پلاستیک؟ تمامی این موارد بر مشتریان شما و دیدگاه آنها در خصوص برند شما تاثیرگذار خواهند بود.

بسته بندی که با تجربه انسانی صحبت می کند

طراحی یک بسته بندی باید بر مبنای تجربه انسانی طراحی شود. به عبارتی در تمام جنبه های بسته بندی باید خواسته های مصرف کننده اعمال شود. مبنای پیام رسانی برند این است که احساسات مصرف کننده را بتوانیم به درستی در طراحی بسته بندی برانگیخته کنیم تا او برای خرید از ما ترغیب شود.

ارتباطات از طریق پیام رسانی برند

پیام رسانی برند اولین و آخرین راه برای برقراری ارتباط یک برند با مصرف کنندگان خود می باشد. با افزایش رقابت در زمینه خرده فروشی، برای برندها بسیار مهم است که بتوانند ارتباط بین مشتریان و بسته بندی محصولات خود را به خوبی حفظ کنند. با حفظ این ارتباط پیام رسانی برند به خوبی انجام خواهد شد و مشتریان پیام های یک برند را به صورت کاملا واضح خواهند شنید.