رسانه های اجتماعی

چگونه در رسانه های اجتماعی ( اینستاگرام )پولسازی کنیم

چگونه در رسانه های اجتماعی ( اینستاگرام ) پولسازی کنیم؟

شما احتمالا داستان اینستاگرامرها را در تصاویری که هرروز به اشتراک می گذارند در زمینه رسانه های اجتماعی دیده و شنیده اید حتی ممکن است به followingهاتون نگاه کنید و فکر کنید که شاید من هم میتوانم این کار را انجام دهم . همان طور که وبلاگ نویسان و هرکسی که مخاطبانش را جذب محتوای تولید شده خودش می کند, اینستاگرامرها هم نفوذ و دسترسی اینستاگرام  را در بازاریابی اینترنتی متوجه شده اند.

شما برای کسب درآمد از رسانه های اجتماعی  چند فالور (follower) نیاز دارید؟

اگر درحال حاضر شما نمی دانید که برای کسب و کارخود چند فالور نیاز دارید پاسخ کوتاه این است که : نه اون تعدادی که شما فکر میکنید!!! پاسخ طولانی تر بستگی به فاکتورهای زیر دارد :

اول اینکه کسب و کارتان در کدام طبقه بندی قرار می گیرد و به طور مستقیم با چه چیزهایی ارتباط دارد ( مثلا کسب و کار شما ممکن است درزمینه مد, غذا ,زیبایی و تناسب اندام باشد که اینها براساس هشتگ های برتر ,موضوع های محبوب هستند)

دوم اینکه  چگونه فالورهای خود را درگیر کسب و کارتان می کنید منظور فالور های حقیقی هستند نه 100k فالور تقلبی (fake)

سوم اینکه فالور های شما باید درچه دسته بندی ای قرار بگیرند زیرا لزومی ندارد که هرکسی که در اینستاگرام عضو است فالور ما باشد.

بهترین حالت این است که فالور های شما به طور طبیعی درگیر شما شوند و شما را فالو کنند. بااینکه اینستاگرامرهای برتر و موفق در هر پستی که می گذارند هزاران بازدید دارند اما پیج هایی با کمتر از 1000 نفر هم توانایی کسب سود و درآمدزایی را دارند .

 

چگونه از اینستاگرام کسب درآمد کنیم ؟

با توجه به برند منحصربه فرد خود در اینستاگرام و فالورهای شما و سطح عمل به تعهداتتان می توانید در اینستاگرام به روش های زیر کسب درآمد کنید :

  • تبلیغ کردن و ساپورت کردن دیگر برندها برای فالورهای پیجتان
  • فروش محصولات و کالاهای برندهای دیگر
  • ایجاد و فروش یک محصول و کالای فیزیکی یا دیجیتالی یا ارائه خدمات
  • فروش عکاسی های حرفه ای

نکته مهم و جالب توجه در اینجاست که کسب درآمد از این طریق مانع دیگر روش های کسب درامد شما نیست .

 

حالا بااستفاده از رایج ترین روش برای کسب درآمد از اینستاگرام شروع کنیم:

رسانه های اجتماعی

همکاری با مارکها به عنوان یک تاثیرگذار

اصطلاح (تاثیرگذار) دراین روزها بسیار زیاد است . منظور از تاثیرگذار اساسا هرکسی است که با انجام و به اشتراک گذاشتن چیزهای بسیار جذاب آنلاین خود را به یک شهرت آنلاین رسانده است. آنها برای مخاطبانشان مثل متخصصان معتبر و تاثیرگذاری هستند که خود را درمورد موضوعات خاص درمعرض نظرات و دیدگاه های مختلف قرار می دهند و دیده می شوند. خیلی از برند ها هستند که توانایی رقابت با برند های بزرگ را ندارند بنابراین آنها به عنوان یک تاثیرگذار که مخاطبان زیادی دارند به برند های معروف برای بهتر دیده شدن کمک می کنند. و تبلیغات نسبتا ارزان با بازدید بالاتری را نسبت به دیگر تبلیغ های آنلاین ارائه میدهند. اما فقط اندازه و تعداد فالورهای شما نیست که برند ها می خواهند بلکه چیزی که مهم است اعتماد فالورهای شما به شما و چیزی است که به اشتراک می گذارید. ممکن است که دشوار باشد درآمد خود را به عنوان یک تاثیرگذار و به عنوان یک خالق در حالت تعادل نگه دارید اما اگر می خواهید همیشه در اقیانوس اینستاگرام باشید و تاثیرگذار باشید بهتر است که برندهایی که با آنها کار می کنید منتخب باشند همانطور که برندها درمورد اینستاگرامرهایی که میخواهند با انها کار کنند تحقیق و گزینش می کنند.

چگونگی تصمیم گیری به عنوان یک تاثیرگذار :

به طور معمول معاملات تاثیرگذاران در رسانه های اجتماعی شامل ایجاد محتوا به صورت متن , ویدئو و یا عکسی است که به عنوان نمایش عمومی استفاده می شود و همچنین شامل استفاده از محتوای شما در سایت مشتری و در دیگر تبلیغاتش است. اکثر این معاملات قابل مذاکره هستند و می توانند شامل یک پست و یا یک کمپین باشند و در عوض آن پرداخت نقدی یا یک محصول رایگان یا یک سرویس یا ترکیبی از اینها را شامل شود. بخاطر داشته باشید زمانی که مذاکره می کنید شما فقط یک تولید کننده محتوا نیستید بلکه دسترسی به مخاطبان شما در یکی از محبوب ترین رسانه های اجتماعی است که می تواند مجموعه ای از مشتریان بالقوه باشد.

چگونه برندها را برای کارکردن پیدا کنیم؟

اگر شما به اندازه کافی بزرگ هستید احتمالا برندها شما را پیدا خواهند کرد اما شما همچنین می توانید برندهایی را برای کار کردن جستجو کنید که با انها در سطح مشابه از نظر شخصیت و ارزش ها هستید از این طریق فالورهای شما نیز احساس نمی کنند که شما فروشی انجام داده اید.شما همچنین می توانید به طور مستقیم به آنها بپیوندید تا سعی کنید یک معامله را انجام دهید و یا در یکی از فهرست تاثیرگذاران زیادی که وجود دارند قرار گیرید تا شانس خود را بیشتر کنید.

 

تبدیل به یک سهامدار شوید

یک تاثیرگذار بیشتر به این علاقه مند است که بیشتر برای یک برند فروش ایجاد کند و و در قبالش حق کمیسیونی دریافت کند تااینکه فقط اطلاع رسانی و تبلیغات کند. این معمولا با پیوند به یک پی گیری یا کد تبلیغی منحصر به فرد انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که کلیک ها از طریق اینستاگرام به فروش تبدیل می شوند. از آنجایی که اینستاگرام هنوز اجازه بارگزاری لینک به جز در بیو را نمی دهد می توانید تنها در یک زمان برروی یک محصول تمرکز کنید در این صورت کدهای تبلیغاتی گزینه بهتری برای اینستاگرام هستند به این شکل که محصولی را در پست خود معرفی کنید و برای خرید اشاره به سایت کنید. درست است که این کار شبیه بازی با اعداد است اما این گونه بازاریابی یک هنر است و اگر شما برنامه ای در این زمینه داشته باشید و فرصت حضور در اینترنت خود را گسترش دهید تاجایی که صاحب یک وب سایت و دیگر کانال های بازاریابی شوید و امکان موفقیت خود را بیشتر کنید.

 

فروشگاه آنلاین خود را باز کنید

ممکن است در حال حاضر تنها راه برای کسب درآمد برای اینستاگرامرها راه انداختن یک فروشگاه آنلاین در رسانه های اجتماعی باشد. دراین مورد تولید کنندگان و سازندگان موقعیت خوبی هستند که با محصولات خودشان فروش کنند, کالاهای فیزیکی ,خدمات و یا اقلام دیجیتالی می توانند هرکدام یک برند تجاری باشند و یک کسب و کار را بااستفاده از فالورهای خود ایجاد کنند . شما با فروش محصولات خودتان دیگر نگرانی درمورد پیام های برند ها و شرکتها ندارید که با استراتژی شما در پست گذاری مخالف باشند بنابراین دراین حالت می توانید برند خود را بر محصولاتی که می فروشید ایجاد کنید. واز این طریق فالورهای شما می توانند علاقه خود را نشان دهند و به واسطه خریدشان از کار شما حمایت کنند خریدی که آنها می توانند در مورد آن احساس راحتی کنند راحتی ای که شما به آنها از طریق کسب و کار آنلاین خود در محبوب ترین رسانه های اجتماعی به آنها داده اید.

عکس های خود را آنلاین بفروشید

کسی ممکن است با نوشتن جوک های 140 حرفی در توییتر مشهور باشد اما اینستاگرام یک برنامه اشتراک عکس است و بر آن متمرکز است . عکس ها دارایی های اینستاگرام هستند که می توانند مجوز داشته باشند ,چاپ شوند و به روش های مختلف فروخته شوند. شما می توانید عکس هایی را که عکاسی کرده اید را توسط یک ناشر مارک گذاری کنید تا گرفتار بازی عکس ها در اینستاگرام نشوید. شما همچنین می توانید عکس های خود را به عنوان یک محصول چاپی و سایر محصولات فیزیکی به فروش برسانید برای مثال می توانید با پرینت کردن عکس هایتان روی بالشت ,کارت تبریک  ,پوستر  ,لباس و دیگر چیزها آنها را به فروش برسانید . شما حتی با آنچه که به عنوان سرگرمی برای خندیدن انجام می دهید یا عکسی که با سگ خود می گیرید و یا با به اشتراک گذاشتن تصاویر غذا می توانید با درگیر کردن فالورهای خودتان منبع درآمد ایجاد کنید.

این دنیا پر از فرصت هایی است که شما به عنوان یک خالق با یک دنیا پر ازمخاطبین آنلاین می توانید در صفحات اسکرول شده اینستاگرام فالورهایتان باشید و در میان آنها قدم بزنید.